Summa Summarum for allerførste gang
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-04-07 09:23

Hej Folkens

Jeg har lige købt SummaSummarum 3 og vil til at bruge det. Jeg har ikke et
tidligere regnskab, jeg kan overføre fra så hvordan gør jeg når jeg skal:

1) Bogføre en udestående faktura (dateret 31/12/2006), dvs. et
tilgodehavende?

2) Bogføre skyldig moms (fra oktober kvartal 2006)?

Ebbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-04-07 13:35

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilgodehavende?
>
> 2) Bogføre skyldig moms (fra oktober kvartal 2006)?

Du læser afsnittet "Oprettelse af startsaldi" på side 16 i den medfølgende
manual.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-04-07 14:50

Allan Soerensen wrote:

> Du læser afsnittet "Oprettelse af startsaldi" på side 16 i den
> medfølgende manual.

Jeg har ikke adgang til manualen lige nu. Men jeg håber den fortæller mere
end der står her:

http://www.summarum.dk/tips.htm#startsaldo

for det fortæller mig kun hvordan jeg opretter posteringer i forhold til
bankkonto/kasse. Der står ikke noget om hverken tilgodehavender eller
skyldig moms.

Ebbe

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 26-04-07 08:57

Som udgangspunkt skal alle aktiver stå i debet og alle passiver i
kredit. De to skal så gå op med hinanden, dvs. du skal ikke bruge
nogen afstemningskonto. Midt i året betyder det, at du skal tage årets
foreløbige resultat og bogføre med, for ellers kommer der ikke til at
være lige meget i debet og kredit.

Mange hilsner
Anette
http://anettesand.dk - nu med iværksætterbrevkasse