Søger den lille professor maskine
Fra : Hansen

Dato : 08-04-07 11:25

Hejsa,

Jeg søger efter den lille professor - en slags lommeregner der stiller
regnespørgsmål, som brugeren så skal svare på.
Er der nogen der ved hvor den kan købes? (Det lader til at Gonge ikke
længere fører den)

/Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 20:24

> [...]
> regnespørgsmål, som brugeren så skal svare på.
> Er der nogen der ved hvor den kan købes? (Det lader til at Gonge ikke

Er du selv lidt af en professor, kan du købe tig en TI-84+ ... Der kan du
lave dig et talprogram/spil...

/SWP

Fra : Thormod Johansen

Dato : 09-04-07 03:12

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote in message

> Er du selv lidt af en professor, kan du købe tig en TI-84+ ... Der kan du
> lave dig et talprogram/spil...

Idiotforslag

Fra : Lars

Dato : 09-04-07 11:59

"Thormod Johansen" <test@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Idiotforslag

Lad dog væe med at kalde et forslag for noget sådant. Det er meget godt
tænkt - specielt hvis det var for at lære en selv noget hovedregning. Jeg er
selv rigtig dårlig til "købmandsregning" men har stor
programmeringserfaring, og har i en årrække arbejdet med systemudvikling og
undervist i scripting osv.

I dette tilfælde er det til et barn på 6 år, og så er det nok ikke lige
sagen. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på at hvis en sådan "Lille
Professor" havde et interface til overførsel af programmer så kunne farmand
(i mit tilfælde) netop kode nogle små programmer/spil til de små (mine
børn).

Fra : Hansen

Dato : 09-04-07 06:51

> Er du selv lidt af en professor, kan du købe tig en TI-84+ ... Der kan du
> lave dig et talprogram/spil...

Det er til en 6-årig dreng, så det er nok ikke lige løsningen .... Desuden
vil det også være for dyrt i forhold til anvendelsen.

/Hansen

Fra : Max

Dato : 09-04-07 10:38

Hej Hansen

> Desuden vil det også være for dyrt i forhold til anvendelsen.

Hvis det drejer sig om at lære drengen at regne, ja så syntes
jeg egentlig at prisen kan være lidt ligegyldig. Men jeg har set
den professormaskine efterlyst før, og der dukkede der ikke
noget relevant op om hvor den kunne købes. Det eneste der
dukkede op var at Gonge havde haf den, har du spurgt der ?
Jeg syntes at kunne erindre at der sælges andre regnecomputere
i legetøjsforretningerne, men ellers vil en PC jo være oplagt
til opgaven.

--
Mvh Max

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-04-07 10:40

> Det er til en 6-årig dreng, så det er nok ikke lige løsningen .... Desuden
> vil det også være for dyrt i forhold til anvendelsen.

amazon.co.uk har den.
http://www.amazon.co.uk/Texas-Little-Professor-Solar-Calculator/dp/B000089DLH/ref=pd_bbs_sr_1/202-3799285-9668616?ie=UTF8&s=electronics&qid=1176111461&sr=8-1 ,
men der er nok ikke dansk manual med, hvis den slasgs er nødvendig.

men ellers prøv en alm. boghandel, som det fremgår af Amazon's side er det
Texas der laver den, så steder der sælger Texas lommeregnere er sikkert
vejen frem.

- FF

Fra : Hansen

Dato : 09-04-07 11:13

> [...]
> Texas der laver den, så steder der sælger Texas lommeregnere er sikkert

Takker! Jeg kigger lidt nærmere på amazon og har skrevet til Gonge for at
høre om de kan få den hjem. Ellers kan jeg prøve den lokale Texas Pusher.

/Hansen

Fra : Lars

Dato : 09-04-07 12:01

"Hansen" <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> regnespørgsmål, som brugeren så skal svare på.
> Er der nogen der ved hvor den kan købes? (Det lader til at Gonge ikke

Jeg har ledt lidt rundt på nettet. Det ser ud til at være en Texas
"lommeregner" for børn der har været på markedet i snart 30 år, så det må
være muligt at købe en sådan evt. brugt. Hvis du har mod på det kunne du
prøve et sted som online auktionen Ebay (og søge efter "The Little
Professor"):

http://search.ebay.com/Little-Professor_W0QQfromZR40QQssPageNameZWD10S

Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-07 19:58

Hansen <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> wrote:

> [...]
> regnespørgsmål, som brugeren så skal svare på.
> Er der nogen der ved hvor den kan købes? (Det lader til at Gonge ikke

Mathematica for teachers. Jeg har den selv.

<http://www.wolfram.com/products/teachersedition/index.html>

Kan generere regnespørgsmål til udskriv helt op til gymnasiematematik.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk