Basislinje/bærelinje
Fra : Mikael Wigo Ludvig

Dato : 09-04-07 09:18

Jeg har fastnet hos Telia og ADSL hos TDC, jeg har tænkt mig at opsige
mit fastnet og har derfor ringet til TDC for at oprette en basislinje
til ADSL. Den unge mand jeg talte med oplyste mig at jeg skal betale
opretelse, teknikerbesøg og et nyt stik ialt en udgift på 1800kr! Jeg
forstår ikke hvorfor der skal komme en tekniker, er det ikke noget der
bliver ordnet på centralen?
Er der nogen der har erfaring med at få oprettet en basislinje?

Mikael

Fra : Sørensen

Dato : 09-04-07 12:09

"Mikael > skrev > Er der nogen der har erfaring med at få oprettet en
basislinje?

> Mikael

Du skal nok flytte numeret til TDC og derefter få ændret til basislinie,
Ring til TDC og spørg efter een der "ved noget" dem der sidder i første
række i supporten er en flok studenter der sidder og bladre i nogle ringbind
(sådan føles det i hvert fald).

vh.
Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-04-07 22:58

Mikael Wigo Ludvig (slet 16T6X) wrote:
> [...]
> bliver ordnet på centralen?
> Er der nogen der har erfaring med at få oprettet en basislinje?

skift da internet udbyder til f.eks. stofa der ikke tager gebyrer for at du
har ADSL uden fastnet...
med mindre du selvfølgelig vil betale overpriser??

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 10-04-07 16:25

"Rasmus > skrev >
> [...]
> du har ADSL uden fastnet...
> med mindre du selvfølgelig vil betale overpriser??

klippet fra telia/stofa`s hjemmeside:

Priserne forudsætter kombination med et Telia Go, On eller Xpress
abonnement. Uden Telia abonnement er prisen 40 kr. højere per måned.

vh.
Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 10-04-07 17:46

Sørensen wrote:
> ---------------------------
> klippet fra telia/stofa`s hjemmeside:
>
> Priserne forudsætter kombination med et Telia Go, On eller Xpress
> abonnement. Uden Telia abonnement er prisen 40 kr. højere per måned.

og hvor vil du hen med det??? ja - det er en ekstra rabat kunden får _hvis_
man også har et af ovenstående mobil abonnementer hos Telia...det kan jeg
ikke se noget odiøst i... alene princippet i at skulle betale et gebyr for
en bærelinie er da afskyeligt!

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : KsNa

Dato : 10-04-07 18:53

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> ikke se noget odiøst i... alene princippet i at skulle betale et gebyr for
> en bærelinie er da afskyeligt!

Afskyeligt - Hvorfor? Nogen skal vel betale for det kabel der ligger i
jorden.

Mvh
Kim

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 10-04-07 20:41

KsNa wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Afskyeligt - Hvorfor? Nogen skal vel betale for det kabel der ligger
> [...]

og det tror du ikke der er betalt for mange mange gange...???
men hvorfor overhovedet vælge en udbyder hvor man skal betale for det, når
nu andre udbydere kan levere gratis...??

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : KsNa

Dato : 11-04-07 12:59

> og det tror du ikke der er betalt for mange mange gange...???
> men hvorfor overhovedet vælge en udbyder hvor man skal betale for det, når
> nu andre udbydere kan levere gratis...??

Hvorom alting er, så skal kabelejeren vel have betaling for etablering og
service af kablet.

Ved nogle udbydere er det opdelt så priserne optræder selvstændigt, hos
andre er det indregnet i en samlet pris - men det bliver det jo ikke gratis
af.

Mvh
Kim

Fra : Mikael Wigo Ludvig

Dato : 11-04-07 14:01

Det er endelig lykkes for TDC at finde ud af hvad det skal koste
at få ændret mit fastnet til bærelinje, det er ikke nødvendigt
med et teknikerbesøg da jeg har tlfstik og adsl udstyr i
forvejen! Så nu lyder regningen på 950kr ( godt at jeg
undersøgte det nærmere,og ikke tog det for gode varer i første
omgang!

Mvh

Mikael

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 11-04-07 15:51

Mikael Wigo Ludvig (slet BKQF4) wrote:
> [...]
> forvejen! Så nu lyder regningen på 950kr ( godt at jeg
> undersøgte det nærmere,og ikke tog det for gode varer i første

LOL... har du tænkt dig at betale det??
jeg vil anbefale dig at opsige dit internet abb. hos TDC, oprette et nyt hos
f.eks. Stofa eller Cybercity og når du har fået det op at køre opsige dit
fastnet abb. hos Tele 2... 950 kr. kan du alligevel surfe for i ca. 3
måneder...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Mikael Wigo Ludvig

Dato : 12-04-07 15:57

Ja jeg har tænkt mig at betale 950kr, derefter slipper jeg jo
for at betale fastnetabb, samtaler, opkaldsforsøg og ekstra
service(vis nummer,viderestilling mm) så de penge er hurtigt
tjent hjem!
Nej jeg vil ikke skifte til anden adsl udbyder da jeg nu har
haft TDC siden 2003 og der er aldrig problemer.

Mvh

Mikael

Fra : Sørensen

Dato : 13-04-07 16:14

"Mikael Wigo Ludvig" <majmik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjent hjem!
> Nej jeg vil ikke skifte til anden adsl udbyder da jeg nu har
> haft TDC siden 2003 og der er aldrig problemer.

Det var et fornuftigt valg for at sige det kort.

vh.
Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 13-04-07 17:27

Sørensen wrote:
> "Mikael Wigo Ludvig" <majmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var et fornuftigt valg for at sige det kort.
>
> vh.
> Sørensen

nu forstår jeg bedre hvordan TDC kan tjene penge på deres stinkene dyre
internet...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 14-04-07 07:57

"Rasmus M. skrev >
> nu forstår jeg bedre hvordan TDC kan tjene penge på deres stinkene dyre
> [...]
? er det ikke der du bor ?
> --

Måske fordi det er "stinkende" stabilt og fordi De tager telefonen hvis man
ringer til support, det vil jeg gerne give nogle procent ekstra for.
Tog lige nogle priser på en 512/128
TDC 199
tele2 199
telia 179
Cybercity 179

Så det er jo ikke den store forskel og f.eks. har TDC en 1024/128 på tilbud
til 179 såe dett.
vh.
Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 14-04-07 09:00

Sørensen wrote:
> [...]
> telia 179
> Cybercity 179
>
> Så det er jo ikke den store forskel og f.eks. har TDC en 1024/128 på

nej men du "glemmer" lige at hos dit elskede TDC skal man yderligere betale
for en bærelinje... den er jo så "inkluderet" i prisen hos f.eks.
Cybercity... det er simpelthen vås og en skrøne at TDC skulle være mere
stabilt kontra mange af de andre "store" udbydere... ikke om jeg køber
den... og hos stofa kan du endda få¨sådan en adsl linje for kun 139 pr.
måned hvis du så godt nok har mobil hos telia + GRATIS oprettelse... noget
som TDC vil ha' 595 kr. for...
og hos Cybercity kan du få 8064/512 for 349 pr. måned kontra 434 hos TDC...
såeee...det er selvfølgelig kun 1020 kr. mere om året...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : sdsf

Dato : 15-04-07 19:21

> [...]
> og hos Cybercity kan du få 8064/512 for 349 pr. måned kontra 434 hos
> TDC... såeee...det er selvfølgelig kun 1020 kr. mere om året...
Og dem er der jo ingen grund til at stikke i selskabstømmeren Dyremoses
lommer!

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-04-07 20:46

sdsf wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Og dem er der jo ingen grund til at stikke i selskabstømmeren
> Dyremoses lommer!

heller ikke det - og så bryder jeg mig ikke om monopol virksomheder...!

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/