skat af aktier
Fra : Poul Nielsen

Dato : 11-04-07 14:42

Hvor mange % betaler man af den gevinst man får ved salg af aktier??. En
anden ting der undrer mig er?, den årlige bonus der udbetales til
aktionæerne kommer den ejeren til gode? det jeg tænker er hvis jeg køber en
aktie lige før de udbetaler den årlige fortjeneste får jeg så fortjenesten
med. Sagt med andre ord skal man ved et evt salg også tænke udbetalingen til
aktionæerne??.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 11-04-07 14:59

Udbytte (er ordet) tilfalder den som ejer aktien på udbyttedagen.

Knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-04-07 17:10

Stop op og læs nu! skrev:
> Udbytte (er ordet) tilfalder den som ejer aktien på udbyttedagen.
>
> Knud
>

> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

# Ex-date or Ex-dividend date– On (or after) this date the security
trades without its dividend. If you buy a dividend paying stock one day
before the ex-dividend you will still get the dividend, but if you buy
on the ex-dividend date, you won't get the dividend. Conversely, if you
want to sell a stock and still receive a dividend that has been declared
you need to sell on (or after) the ex-dividend day. The ex-date is the
second business day before the date of record.

# Date of record– This is the date on which the company looks at its
records to see who the shareholders of the company are. An investor must
be listed as a holder of record to ensure the right of a dividend payout.

Dette er sakset fra Investopedia.com

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 000737-1, 30-04-2007
Testet: 30-04-2007 18:10:04

Fra : Poul Christensen

Dato : 11-04-07 18:43

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in

> Hvor mange % betaler man af den gevinst man får ved salg af aktier??.

Hovedtrækkene af skattereglerne er beskrevet her:

http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/afsnit7akti
eejere/

mvh poul christensen

Fra : Hans Hansen

Dato : 14-04-07 13:41

Hej,

> Hvor mange % betaler man af den gevinst man får ved salg af aktier??.

Hvert år betaler du 28% af de første 45.500 af det overskud du får ved dine
aktier og 43% af resten. Ved overskud forstås her både udbytte samt
kursgevinster (og tab) du har realiseret i forbindelse med salg af aktier.

> En anden ting der undrer mig er?, den årlige bonus der udbetales til
> aktionæerne kommer den ejeren til gode?

Det er korrekt. Af samme grund vil kursen for en aktie typisk falde når der
udbetales udbytte.

Hans.