Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Andelboligkredit / betaler jeg for meget ?
Fra : Heinrich H. Hansen

Dato : 07-04-07 15:37

Fik for ca 2 år siden en Andelsboligkredit på max. 410.000 kr hos Alm.Brand

udlånsrentesats 6,0800% nominel udlånsrentesats 6,2200%

Betaler af med 24.000,- kr pr år.

Årlig renteudgift 2006 : 18.167 kr

Er det en rimelig rente udgift ?
Kan det lån gøres billiger et andet sted ?

Fra : Kim

Dato : 09-04-07 20:13

On 7 Apr., 16:37, "Heinrich H. Hansen" <h...@frb.dk> wrote:
> [...]
>
> Årlig renteudgift 2006 : 18.167 kr
>
> Er det en rimelig rente udgift ?
> Kan det lån gøres billiger et andet sted ?

Roskilde Bank www.roskildebank.dk skilter med priser ned til pt. 4,95%
p.a. Den endelige rentesats afhænger blandt andet af hvor meget af
lejlighedens vurdering der belånes og økonomien generelt.

Du skal være opmærksom på, at det koster 1.400 kr. i
tinglysningsafgift til staten at flytte et ejerpantebrev fra en bank
til en anden - og det er lige ned i lommen på staten er det ikke noget
du kan forhandle om.

Kim

Fra : Peter Heide

Dato : 09-04-07 23:07

"Kim" <kimljungberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

tinglysningsafgift til staten at flytte et ejerpantebrev fra en bank
til en anden - og det er lige ned i lommen på staten er det ikke noget

Er der ikke noget med at den regel bortfalder fra 1 maj 2007. Så man slipper
for at forære staten 1400 ?