genbruger en svalerede, hvem gør det?
Fra : uh

Dato : 15-04-07 23:36

Min søn, som bor på landet, har flere år i træk haft besøg af svaler, som
bygger rede under et bliktag. I år er en anden fugl imidlertid kommet svalen
i forkøbet. Den har lavet en fin overbygning af mos og smågrene oven på den
lerklinede svalerede, og synger tidligt om morgenen, vel for at fortælle
hunner i omegnen, hvilken dejlig 1.sals lejlighed her er, for den rette hun
:)

Hvilken fugl kan det mon være? og hvad mon svalen agter at gøre ved det når
den snart vender tilbage? Nogle seriøse bud?

Foto af reden kan ses på: http://picasaweb.google.dk/ullasoeborg/Fugle -
hvor der også er en videosekvens med lyd af en fugl, som vi gætter på er en
spætte, stor Flagspætte måske?

mvh uh

Fra : birderpro@gmail.com

Dato : 17-04-07 11:34

On 16 Apr., 00:36, "uh" <uibpvækmedde...@mail.dk> wrote:
> [...]
> hvor der også er en videosekvens med lyd af en fugl, som vi gætter på er en

Jeg tror reden er en gærdesmutterede, og lyden er ihvertfald ikke stor
flagspætte, men en rovfugl måske tårnfalk.
hilsen
Peter

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 17-04-07 15:08

birderpro@gmail.com wrote:

> Jeg tror reden er en gærdesmutterede, og lyden er ihvertfald ikke stor
> flagspætte, men en rovfugl måske tårnfalk.

Reden ligner mest gærdesmutte.
Lyden er ikke en gærdesmutte men minder mig grønspætte !!

Mikkel

Fra : uh

Dato : 18-04-07 18:59

Tak til Peter og Mikkel for jeres bud på fuglene.
Vi afventer spændt hvad der sker når svalen kommer.
mvh uh