Bogfinke
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-04-07 18:32

Vi får ofte besøg af en bogfinkehan, som desværre har brækket/mistet sit
højre ben.
Først lå den mest på maven, men kunne flakse lidt fremad efter føde på vores
terasse lige udenfor udestuen. Vi tænkte, at den ikke lever ret længe med de
katte, der sniger sig omkring i haven. Men den er stadig i live og er blevet
lidt bedre til at humpe på et ben - med støtte fra halen. Vi gør, hvad vi
kan med føde for at
holde liv i ham. Ja, vi er måske ved at gå over gevind - det er kun en
lille fugl, men den har vel også krav på lidt support - i hvert fald lige så
meget som de vildbasser i det tidligere Faderhus! Nå, vi har bare lidt
overskud i hverdagen, som gerne måtte komme den lille fugl til gode.
Mvh.
Aksel

Fra : uh

Dato : 15-04-07 23:18

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så meget som de vildbasser i det tidligere Faderhus! Nå, vi har bare lidt
> overskud i hverdagen, som gerne måtte komme den lille fugl til gode.

Dejligt at den klarer sig endnu synes jeg. Ja, den har også ret til at få
support, om den klarer sig ret længe er ikke til at vide, men jeg ville
heller ikke kunne andet, end at forsøge at hjælpe den.

I Helsingør havde man for en del år siden en due, som kun havde eet ben, den
klarede flere sæsoner, ved hjælp af folk som fodrede duer i nærheden af
banegården, hvor den vist havde været for tæt på et tog, så vidt man vidste.

Held og lykke med projektet.

mvh uh

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 16-04-07 19:40

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den klarede flere sæsoner, ved hjælp af folk som fodrede duer i nærheden
> af banegården, hvor den vist havde været for tæt på et tog, så vidt man

Bogfinken klarer sig endnu. Ja, den bliver faktisk stadig bedre, men det
højre ben vender nu bagud, og det visner vel snart helt hen - for
forhåbentlig til sidst helt at falde af. Ellers vil det blive til en stadig
gene for fuglen.
Mvh.
Aksel