Halemejser
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 07-04-07 12:25

På fuglebrættet ser vi i denne tid halemejser. Mest den hvidhovede,
nordiske, men idag så vi dem sammen med den europæiske ædende af samme
talgklump.
De kommer altså godt ud af det sammen - mærkeligt nok.
Blander disse typer sig - den tyrkiske inclusive - i deres daglige
tilværelse?
Mvh
Aksel

Fra : birderpro@gmail.com

Dato : 08-04-07 18:25

On 7 Apr., 13:24, "Aksel Pedersen" <aks...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> De kommer altså godt ud af det sammen - mærkeligt nok.
> Blander disse typer sig - den tyrkiske inclusive - i deres daglige

Se evt. denne side:
http://www.dofbasen.dk/ART/art.php?art=14370

Den tyrkiske race( af halemejse) forekommer iflg. litteraturen ikke i
skandinavien

hilsen
Peter

Fra : Aksel

Dato : 23-03-11 22:17

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På fuglebrættet ser vi i denne tid halemejser. Mest den hvidhovede,
> nordiske, men idag så vi dem sammen med den europæiske ædende af samme
> talgklump.

Interessant at betragte halemejserne. De er ikke sky - jeg stod 3/4 m fra
foderbrættet - men det generede dem ikke.
De har nu rede i et grantræ i ca 3½ meters højde.
Aksel