mystisk - men måske ikke et problem
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 21:15

Hej.

Der er sket noget mystisk. Jeg anser det ikke som et egentligt problem, men
jeg er forundret og tænker, at jeg måske har ændret noget i mine
indstillinger i Delphi.

Normalt kan jeg ikke kompilere og køre mit projekt fra Delphi, hvis jeg
samtidig har den færdige exe-fil åbnet samtidig.

Men i dag har jeg ingen problemer med at have åbnet exe-filen og samtidig
prøve at kompilere igen fra Delphi selvom det er samme projekt det drejer
sig om.

Har jeg mon trykket på noget i mine indstillinger eller?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-04-07 06:43

"Knud Bergstein" <.> wrote in message

> Normalt kan jeg ikke kompilere og køre mit projekt fra Delphi, hvis jeg
> samtidig har den færdige exe-fil åbnet samtidig.

Det kan du heller ikke, hvis det er samme sti for begge exe-filer. Så det er
nok det der er problemet - de er forskellige.

Hilsen
Uffe

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 16-04-07 06:47

hejsa....

grunden til at du ikke kan køre dit project fra delphi, hvis programmet
er startet 'externt' er at filen er laast. Hvis du flytter EXE-filen til
en anden lokation, eller gir den et andet navn, kan du fint.....

/finn

Fra : Frederiksen

Dato : 16-04-07 08:56

On 16 Apr., 07:43, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> [...]
>
> Det kan du heller ikke, hvis det er samme sti for begge exe-filer. Så det er
> nok det der er problemet - de er forskellige.

Det er det, som jeg heller ikke kan forstå - det plejer heller ikke at
kunne lade sig gøre.

Men nu har jeg forsøgt at oprette et nyt projekt og det lykkedes
stadig for mig at kompilere et projekt hvor exe-.filen er åben i
forvejen. Mystisk.

Stien er den samme. Har jeg fx lukket exe-filen og klikker på build
fx, så stiger versionsnummeret på den pågældende exe-fil, så stien /
filen må være den samme.

Jeg ved heller ikke om det er unormalt, men jeg kan også åbne flere
eksemplarer af den samme exe-fil og køre programmet samtidigt.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-04-07 11:41

"Frederiksen" <2584431m002@stofanet.dk> wrote in message

> Men nu har jeg forsøgt at oprette et nyt projekt og det lykkedes
> stadig for mig at kompilere et projekt hvor exe-.filen er åben i
> forvejen. Mystisk.

Ja, nu har jeg også prøvet og man kan faktisk godt starte en ny
"project1.exe" fra delphi. Selvom programmet allerede er startet.

Så snart jeg smed en TButton på formen gik det dog galt: "Could not create
output file d:\project1.exe".

Men prøv at slette den på disken, som allerede kører - det kan man ikke.

> Jeg ved heller ikke om det er unormalt, men jeg kan også åbne flere
> eksemplarer af den samme exe-fil og køre programmet samtidigt.

Det er helt normalt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 16:44

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> "project1.exe" fra delphi. Selvom programmet allerede er startet.
>
> Så snart jeg smed en TButton på formen gik det dog galt: "Could not create

Tjo, det har jeg ingen problemer med. Og det mærkelige er som sagt, at det
er den samme fil og sti.

> Men prøv at slette den på disken, som allerede kører - det kan man ikke.

Det har du ret i.

Men...

Hvis jeg lukker alle instanser af programmet (exe-filen) og derefter sletter
exefilen for derefter at forsøge at kompilere, så ender det med en fejl fra
Delphi om, at Delphi ikke kan kompilere, da den ikke kan finde exe-filen.

"could not find program c:\BIBLIOTEK\PROGRAM.exe"

Lukker jeg det pågældende projekt i Delphi og åbner det igen, så har jeg
ingen problemer med at kompilere.

Det har jeg heller aldrig været udsat for før.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 17-04-07 15:21

"Knud Bergstein" <.> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ingen problemer med at kompilere.
>
> Det har jeg heller aldrig været udsat for før.

Delphi "kompilere" ikke i det tilfælde hvor der ingen ændringer er, så
kører den bare .exe filen....hvorfor re-kompilere hvis man på forhånd
ved at resultatet er præcis det samme som før?

Der er sikkert en setting et sted hvor du kan sætte den til at den altid
skal kompilere....ikke at jeg lige kan komme på hvorfor man skulle ønske
det?

MVH
Thomas

Fra : Frederiksen

Dato : 16-04-07 09:01

On 16 Apr., 09:56, "Frederiksen" <2584431m...@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved heller ikke om det er unormalt, men jeg kan også åbne flere
> eksemplarer af den samme exe-fil og køre programmet samtidigt.

For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at dette indlægs forfatter er
Knud Bergstein, men skrevet fra kollegas konto, da jeg er på job og
ikke har min egen konto ved hånden.