case
Fra : Kurt G

Dato : 15-04-07 18:50

Hej NG!

Jeg er helt ny med visual basic, så det er måske et banalt spørgsmål:

Jeg vil gerne bruge et case til at checke brugernavn og password. Der kommer
max 6 brugernavne med tilhørende password.
Men kan man gøre det med case og hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-04-07 18:59

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer max 6 brugernavne med tilhørende password.
> Men kan man gøre det med case og hvordan?

Kan du ikke bare bruge

if password = "password" or brugernavn = "brugernavn" then
det der skal udføres
end if

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-04-07 20:23

> [...]
> kommer max 6 brugernavne med tilhørende password.
> Men kan man gøre det med case og hvordan?

Vb har også en standard form til login lav et nyt project gå op i
project/add form/ log in dialog mener jeg nok

Fra : Kurt G

Dato : 15-04-07 22:16

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Vb har også en standard form til login lav et nyt project gå op i
> project/add form/ log in dialog mener jeg nok
Mit problem er bl.a., at jeg ikke har noget specielt program tilat
programmere basic, det er faktisk i forbindelse med ASP, at jeg skal bruge
det.
/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 10:39

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
> kommer max 6 brugernavne med tilhørende password.
> Men kan man gøre det med case og hvordan?

En traditionel case struktur vil så være:

LoginOK=False
Select case BrugerNavn.LowerCase
case "ib"
if Password="ostehaps" then LoginOK=True
case "per"
if Password="pitstop" then LoginOK=True
End Select

mvh
///M

Fra : Kurt G

Dato : 16-04-07 15:50

> [...]
> Select case BrugerNavn.LowerCase
> case "ib"
> if Password="ostehaps" then LoginOK=True

Det forklarer det for mig.
Tak for det.
/Kurt

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-04-07 16:35

Kurt G wrote:

> Det forklarer det for mig.
> Tak for det.
> /Kurt

Principielt glemte han en..

case else
megbox "ukendt brugernavn"

mvh

Krabsen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-04-07 17:44

Gert Krabsen wrote:

> Principielt glemte han en..
>
> case else
> megbox "ukendt brugernavn"
især hvis man kan stave

Fra : Henrik

Dato : 16-04-07 20:47

Undskyld mig, men jeg har også prøvet den kode ^
men hvorfor sætter den streg under "LoginOK" der står bare at "LoginOK" is
no declared.
nogen der har en idé til hvordan jeg fjerne stregen?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-04-07 21:26

Henrik wrote:

> Undskyld mig, men jeg har også prøvet den kode ^
> men hvorfor sætter den streg under "LoginOK" der står bare at "LoginOK" is
> no declared.

Har du defineret variablen?

Dim LoginOK as Boolean

Fra : Henrik

Dato : 17-04-07 16:07

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Har du defineret variablen?
>
> Dim LoginOK as Boolean

Mange tak for det jeg manglede, men da jeg skrev koden ind, kom der bare
streg under "Lowercase"?

Fra : Henrik

Dato : 17-04-07 16:09

"Henrik" <Henrik.kralle@hense.dk> skrev i en meddelelse

> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

undskyld... det var "Brugernavn" jeg mente. det må i meget undskylde.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 10:42

"Henrik" <Henrik.kralle@hense.dk> wrote in message

> undskyld... det var "Brugernavn" jeg mente

Det er samme situation som med LoginOK. Du skal definere dine objekter og
variabler før du tilgår dem. For "brugernavn" og "Password" er der blot tale
om kontroller i stedet for. Du har ikke skrevet så meget om hvordan du laver
din løsning, men det kunne være textboxe der hed Brugernavn og Password.

Jeg tror du mangler lidt grundlæggende viden om programmering i .Net,
navnlig omkring hvordan objekter og variable anvendes - det er der ikke
noget galt i. Gruppen her kan sagtens hjælpe dig, men du må hellere lige
starte med at forklare hvad du vil, og gerne poste din fulde kode med. Det
gør det meget nemmere at assistere dig, og undgår i mange tilfælde at vi
bruger tid på at hjælpe med noget du alligevel ikke vil

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 10:49

"///M" <nomail> wrote in message
> Jeg tror du mangler lidt grundlæggende viden om programmering i .Net,

Ups - var lidt hurtig - der skulle stå "Visual Basic" da det jo er denne
gruppe vi er i.

///M

Fra : Henrik

Dato : 18-04-07 19:41

Ok, det skal jeg huske og du har helt ret, jeg er helt ny til VB, men her
kommer den kode jeg bruger:

Protected Sub Login1_Authenticate(ByVal sender As Object, ByVal e As
System.Web.UI.WebControls.AuthenticateEventArgs) Handles Login1.Authenticate

Dim LoginOK As Boolean

LoginOK = False

Select Case UserName.LowerCase

Case "ib"

If Login1.Password = "ostehaps" Then LoginOK = True

Case "per"

If Login1.Password = "pitstop" Then LoginOK = True

End Select

End Sub

End Class

Jeg håber det er nok og den sætter streg under "username" i
"username.lowercase"

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-04-07 20:44

Henrik wrote:
> [...]
>
> End Sub
>
> End Class
>

> Jeg håber det er nok og den sætter streg under "username" i

Prøv

Select Case UCASE(UserName)
Case "IB"
Case "SVEND"
end select

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 08:54

"Henrik" <Henrik.kralle@hense.dk> wrote in message

> Select Case UserName.LowerCase

> Jeg håber det er nok og den sætter streg under "username" i
> "username.lowercase"

Som Gert har opfanget er jeg allerede fra starten, kommet til at give dig
forkert vejledning. Jeg troede desværre ligesom i går at jeg sad og læste i
..Net gruppen. My bad!
Den korrekte syntax i VB6 er naturligvis som Gert skriver:

Select Case UCase(Username)
eller
Select Case LCase(Username)

Afhængigt af om den skal gøre det stort eller småt.

Det andet med .lowercase hører kun hjemme i VB.Net. Sorry!

mvh
///M

Fra : Henrik

Dato : 19-04-07 16:22

Mange tak. jeg har hvad jeg skal bruge.
Mange tak, jeg skriver igen hvis jeg får brug for hjælp.

Henrik