Eksport fra Summasummarum til Economic
Fra : Mr X

Dato : 12-04-07 06:25

Er der nogen der ved hvordan man eksportere alle sine dataer fra
summasummarum (demo udgaven) til Economic ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 07:31

"Mr X" <humle10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvordan man eksportere alle sine dataer fra
> summasummarum (demo udgaven) til Economic ?

De fleste data i Summa ligger i kommaseparerede filer, dog ikke lige
ordre/faktura-data. Disse eksporterer du fra "Bilag", markér alle bilag,
vælg "eksporter bilag" og vupti, så er alt eksporteret

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 opgradering www.alsit.dk

Fra : Mr X

Dato : 22-04-07 19:43

On 12 Apr., 08:31, "Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote:

> De fleste data i Summa ligger i kommaseparerede filer, dog ikke lige
> ordre/faktura-data. Disse eksporterer du fra "Bilag", markér alle bilag,
> vælg "eksporter bilag" og vupti, så er alt eksporteret

Hmm så nemt synes jeg nu heller ikke det er. For jeg kan kun få Summa
til at gemme som et kommasepareret tekstfil. Og e-conomic vil have en
semikolonsepareret csv (excel) fil. Nogen forslag til hvordan man
klare den ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-04-07 09:29

> [...]
>til at gemme som et kommasepareret tekstfil. Og e-conomic vil have en
>semikolonsepareret csv (excel) fil. Nogen forslag til hvordan man

Åh, herre gud er det det største problem

Løsning 1: Hiv filen ind i Notepad og lav en søg-og-erstat, hvos du
erstatter alle kommaer med semikolon.

Løsning 2: Hiv din kommaseparerede fil ind i Exel og gem den som en
semikolonsepareret fil.

Fra : Mr X

Dato : 23-04-07 20:35

On 23 Apr., 10:29, "Allan Soerensen" <microt...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> erstatter alle kommaer med semikolon.
>
> Løsning 2: Hiv din kommaseparerede fil ind i Exel og gem den som en

Tak for svaret. Det virkede. Men du har ret. Der er vist meget større
problemer end som så. Tror jeg "hænger" på summasummarum da det er
komplet umuligt (for mig) at få de 2 programmer til at "tale"
sammen :o/