Spørgsmål omkring lønsats
Fra : Sika

Dato : 11-04-07 11:09

Hej alle,

Jeg kunne godt bruge lidt gode råd om, hvad jeg kan kræve i løn til et
muligt job.

Det drejer sig om deltidsarbejde med programmering (primært php). Jeg
har ikke den vilde erhvervserfaring og er selvlært.

Men hvad kan jeg kræve i løn? Hvad skal jeg forvente?

Det er i øvrigt i Jylland... Geografien har jo af og til betydning.

/Sika

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 11-04-07 12:31

Er dt som 'ansat' eller er det efter 'regning' - altså er du funktionær
eller konsulent?

Timepris på 150-200 vil være ok - hvis du er effektiv med dit arbejde.
Er det som freelance konsulent bør du nok op på minimum 300 kr. eller giv et
tilbud på opgaven - så vinder du hvis det tager kortere tid eller
alternativt der forsvinder nogen fridage for dig.

Knud

Fra : Sika

Dato : 11-04-07 13:11

> Er dt som 'ansat' eller er det efter 'regning' - altså er du funktionær
> eller konsulent?

Det er som ansat... almindelig lønarbejde med fast timetal per uge.

/Sika

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 11-04-07 13:19

> Det er som ansat... almindelig lønarbejde med fast timetal per uge.

Afhængig af din kompetence skal du så have hvad der svarer til 150-200 kr.
pr. time. Altså fuldtid (=160,33 timer / måned) svarer til en løn på omkring
25000 kr. hertil lidt pensionsbidrag og evt. andet fryns.

Knud

Fra : Sika

Dato : 11-04-07 13:39

> Afhængig af din kompetence skal du så have hvad der svarer til 150-200 kr.
> pr. time. Altså fuldtid (=160,33 timer / måned) svarer til en løn på omkring
> 25000 kr. hertil lidt pensionsbidrag og evt. andet fryns.

Okay Tak! Det har da i hvert fald givet mig en pejling på, hvilken
retning jeg skal i.

/Sika

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-04-07 14:22

Stop op og læs nu! wrote:

> [...]
> 150-200 kr. pr. time. Altså fuldtid (=160,33 timer / måned) svarer
> til en løn på omkring 25000 kr. hertil lidt pensionsbidrag og evt.
Hmm det var da egentlig ikke så møj?

I følge Prosa statistik ligger startlønnen på 26-27k pr måned
http://www.prosa.dk/loen_job/loenstatistik/lon2006/startlonninger.shtml

26,5k pr md hvis man selvlært ~ 318k

NB! Det er nemmere at kræve høj startløn end at bevæge sig fra en
gennemsnitlig løn til en høj løn i samme virksomhed

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!