Skjule mapper vha. kode?
Fra : Flozzy

Dato : 08-04-07 07:04

Hej

Jeg har en mappe med personlige oplysninger, banknøgler etc., som jeg gerne
vil skjule for andre brugere. Er det muligt vha. kode at skjule den på en
nem måde?

Fortsat God Påske!

Mvh. Flozzy

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-04-07 11:38

Flozzy skrev:
> Jeg har en mappe med personlige oplysninger, banknøgler etc., som jeg gerne
> vil skjule for andre brugere. Er det muligt vha. kode at skjule den på en
> nem måde?

Er det noget du vil programmere i Pascal?
....og hvorfor skriver du ikke hvilket OS, det drejer sig om?

Mvh. Michael.

Fra : Flozzy

Dato : 09-04-07 04:28

> Er det noget du vil programmere i Pascal?

Ja, det skal programmeres i D4 eller D6.

> ...og hvorfor skriver du ikke hvilket OS, det drejer sig om?

OS er XP.

Mvh Flozzy

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-04-07 07:43

"Flozzy" <jje@venlig.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en mappe med personlige oplysninger, banknøgler etc., som jeg
> gerne vil skjule for andre brugere. Er det muligt vha. kode at skjule den
> på en nem måde?

Hvis det kun er én mappe, hvorfor så alt det besvær med programmering? Det
kan gøres ved at sætte et flueben fra windows explorer.

Hilsen
Uffe

Fra : Flozzy

Dato : 09-04-07 08:45

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Flozzy" <jje@venlig.dk> wrote in message

> Hvis det kun er én mappe, hvorfor så alt det besvær med programmering? Det
> kan gøres ved at sætte et flueben fra windows explorer.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, men det der undrede mig var, om det kunne
gøres vha. WinAPI, eller ved at ændre en værdi i registreringsdatabasen,
eller om der skulle være en procedure/function specielt til formålet. Indtil
videre bruger jeg fluebenet .

Mvh. Flozzy

Fra : Konrad

Dato : 11-04-07 23:41

Flozzy wrote:
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Ja, det er selvfølgelig rigtigt, men det der undrede mig var, om det
> kunne gøres vha. WinAPI,

Marker den som skjult og systemmappe - hjælper angiver hovrdan..

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-04-07 09:17

"Flozzy" <jje@venlig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> registreringsdatabasen, eller om der skulle være en procedure/function
> specielt til formålet. Indtil videre bruger jeg fluebenet .

Hvad med at sætte sikkerhedsindstillingerne på mappen i stedet?

MVH
Thomas

Fra : nic@aub.dk

Dato : 10-04-07 12:51

On 9 Apr., 09:44, "Flozzy" <j...@venlig.dk> wrote:

> [...]
> eller om der skulle være en procedure/function specielt til formålet. Indtil

Programmet til at gøre det fra DOS hedder "attrib" og det kan du
kalder vha ShellExecute eller ShellExecuteEx.

uses ShellApi;

begin
ShellExecute(Handle, 'open', 'attrib.exe', '+h c:\test.txt', nil,
SW_SHOWNORMAL) ; // skjuler filen
end;

begin
ShellExecute(Handle, 'open', 'attrib.exe', '-h c:\test.txt', nil,
SW_SHOWNORMAL) ; // viser filen igen
end;

Fra : Flozzy

Dato : 11-04-07 02:15