Sortering
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 15:02

Hej.

Jeg har gemt data i et ClientDataSet, som vises og redigeres i en DBGrid.

Et af felterne er unikt / primær key. Den vil jeg gerne have sorteret efter,
således når jeg har indsat en post, så skal denne post flyttes i forhold
til, at der sorteres på det unikke felt.

Men hvordan er det lige, at det gøres.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 15:07

"Sørensen" <stofanet> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter, således når jeg har indsat en post, så skal denne post flyttes i
> forhold til, at der sorteres på det unikke felt.

Jeg fandt ud af det.

På ClientDataSet'et kan man sætte IndexFieldName til det felt, som er min
primære key, og således bliver mit ønske opfyldt.