Visual Basic express og Windows Mobile
Fra : BT

Dato : 06-04-07 13:25

Hej alle..

Jeg fik downloadet VB Express.
Der faldt jeg over at nogen komponenter tilsydenladende kan benyttes på min
PDA med Windows Mobile 2003.

Er der nogen der ved om man kan lave programmer som kan smides på min PDA,
og i givet faldt hvordan

/Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-04-07 15:56

BT wrote:

> Jeg fik downloadet VB Express.

..NET?

> Der faldt jeg over at nogen komponenter tilsydenladende kan benyttes
> på min PDA med Windows Mobile 2003.

Mobile Framework?

> Er der nogen der ved om man kan lave programmer som kan smides på min
> PDA, og i givet faldt hvordan

Du kan starte her
http://msdn2.microsoft.com/en-us/windowsmobile/default.aspx

Og efterfølgende stille spørgsmål i dk.edb.programmering.dotnet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 08-04-07 17:38

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min PDA med Windows Mobile 2003.
>
> Er der nogen der ved om man kan lave programmer som kan smides på min PDA,

Er det også muligt med vb 6.0

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-04-07 08:27

Nikolaj Svendsen wrote:
> "BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det også muligt med vb 6.0

Både og

Søg efter 'eMbedded Visual Basic 3.0'
Det er en 'skrabet' version af VB 6.

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 10-04-07 17:22

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Både og
>
> Søg efter 'eMbedded Visual Basic 3.0'
> Det er en 'skrabet' version af VB 6.

Et det et module til vb 6.0 til og lave det med

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-04-07 18:23

Nikolaj Svendsen wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Et det et module til vb 6.0 til og lave det med

Som jeg skriver - eller i al fald prøver på - er det en 'skrabet*)'
version af VB 6. Det fungerer helt uafhængigt af denne.

I VB.Net er det anderledes - her sker udviklingen til begge platforma i
samme udviklingsmiljø.

*)
Det skrabede består bl.a. i, at en række funktioner i VB ikke fungerer;
hovedsagelig fordi den er tilpasset den lille skærm - og den lille
processor.
F.eks. kan en række elementer: buttons, images etc. - ikke oprettes som
et array af kontroller, men skal have hvert sit unikke navn.

Fra : BT

Dato : 10-04-07 19:38

> [...]
> F.eks. kan en række elementer: buttons, images etc. - ikke oprettes som et
> array af kontroller, men skal have hvert sit unikke navn.

Nu er jeg så lidt forvirret. Men måske ikke aligevel.
eMbedded Visual Basic 3.0 skal man altså have lagt ind sammen med sin VB6.
Og så skulle man altså kunne lave simple programmer til sin PDA..
Det er måske det jeg skulle prøve

/Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-04-07 19:57

BT wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg så lidt forvirret. Men måske ikke aligevel.
> eMbedded Visual Basic 3.0 skal man altså have lagt ind sammen med sin VB6.

Der er intet krav om VB6. Men det er naturligvis lettere at bruge, hvis
man kender VB.

> Og så skulle man altså kunne lave simple programmer til sin PDA..

Ikke kun simple

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-04-07 19:43

Gert Krabsen wrote:

> I VB.Net er det anderledes - her sker udviklingen til begge platforma
> i samme udviklingsmiljø.

Jow men ikke alt fungerer i CE - man skal træde varsomt :)

> Det skrabede består bl.a. i, at en række funktioner i VB ikke
> fungerer

Ditto med Compact Framework

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-04-07 19:55

Peter Lykkegaard wrote:

> Jow men ikke alt fungerer i CE - man skal træde varsomt :)

Ja tak, det har jeg opdaget

> Ditto med Compact Framework

Og da det ikke altid fremgår krystalklart af dokumentationen, er det
noget med at krydse fingre

Til gengæld er min erfaring, at emulatoren i .NET er væsentlig bedre end
den i eVB (som jeg aldrig fik til at virke)..

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 10-04-07 20:14

> [...]
> F.eks. kan en række elementer: buttons, images etc. - ikke oprettes som et
> array af kontroller, men skal have hvert sit unikke navn.

Har prøvet men skal have et serie nummer gider ikke til og betale for den.

Fra : BT

Dato : 11-04-07 16:25

> Har prøvet men skal have et serie nummer gider ikke til og betale for den.

HE he.. Ja jeg er selv for nærig.. en efter lidt søgen fandt jeg denne kode,
på MS egen side.
Jeg har dog ikke prøvet da den er ved at downloade endnu. Men prøv den..
TRT7H-KD36T-FRH8D-6QH8P-VFJHQ

/Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-04-07 17:03

BT wrote:

> HE he.. Ja jeg er selv for nærig.. en efter lidt søgen fandt jeg
> denne kode, på MS egen side.

Og det er ganske vist :)

http://www.developerfusion.co.uk/show/5071/

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f663bf48-31ee-4cbe-aac5-0affd5fb27dd&DisplayLang=en

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 11-04-07 17:17

> [...]
> kode, på MS egen side.
> Jeg har dog ikke prøvet da den er ved at downloade endnu. Men prøv den..

Har hentet det men helt ærligt fatter ikke en skid af c++ det er ikke muligt
og få et module eller andet der ligner visual basic mere?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 11-04-07 17:49

Nikolaj Svendsen wrote:
> "BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har hentet det men helt ærligt fatter ikke en skid af c++ det er ikke muligt
> og få et module eller andet der ligner visual basic mere?

eMbedded Visual Basic _er_ Visual Basic..

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 11-04-07 18:02

> eMbedded Visual Basic _er_ Visual Basic..

Kan jeg så bruge den visual basic jeg HAR version 6.0 og hvis skal der så
ikke et specielt module til da jeg søge på eMbedded fik jeg noget c++

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-04-07 18:37

Nikolaj Svendsen wrote:

> Kan jeg så bruge den visual basic jeg HAR version 6.0

Nope

> og hvis skal der så ikke et specielt module til da jeg søge på eMbedded
> fik jeg noget c++

Prøv igen - eller læs denne artikel :)
http://www.developerfusion.co.uk/show/5071/

Der er links til de værktøjer du skal bruge

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BT

Dato : 11-04-07 20:48

> Kan jeg så bruge den visual basic jeg HAR version 6.0 og hvis skal der så
> ikke et specielt module til da jeg søge på eMbedded fik jeg noget c++

Jeg søgte følgende 'eMbedded Visual Basic 3.0 download' på google og fik bla
dette link

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f663bf48-31ee-4cbe-aac5-0affd5fb27dd&DisplayLang=en

Installerede det som jeg hentede og valgte c++ fra.

Og fik noget som minder MEGET om vb..

Jeg mener også der var simulator med, ellers ligger det også til download.
HVis du benytter XP, vil den komme med en mindre fejl - men også en
forklaring på hvordan man undgår denne fejl.

Jeg lavede et fiks lille program, bare for at se om det virkede. Og det
gjorde det.

Og jeg er ikke hård til VB, men jeg kunne..

Tak for hjælpen alle sammen. Jeg er en MEGET lykkelig mand nu..

/Brian

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 12-04-07 11:37

> [...]
> gjorde det.
>
> Og jeg er ikke hård til VB, men jeg kunne..
>
> Tak for hjælpen alle sammen. Jeg er en MEGET lykkelig mand nu..

Ja det er den fejl med den mangler noget CE hvor kan jeg finde det henne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-04-07 15:59

Nikolaj Svendsen wrote:
> "BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er den fejl med den mangler noget CE hvor kan jeg finde det henne

Tja, jeg opgav hurtigt at anvende emulatoren og tester i stedet på en
rigtig PDA.

Og du skal i øvrigt være opmærksom på en enkelt ting: Programmer,
udviklet i eVB 3.0 kan ikke afvikles under Windows CE; kun under Windows
Mobile.

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 12-04-07 16:20

> [...]
> i eVB 3.0 kan ikke afvikles under Windows CE; kun under Windows Mobile.

Ja men den kræver jo det der program kan man slå det fra da?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-04-07 18:19

Nikolaj Svendsen wrote:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men den kræver jo det der program kan man slå det fra da?

Hvaffor et program kræver hvem hvornår? Du er nødt til at være lidt
mere præcis i dine fejlbeskrivelser.

Hverken "det der program" eller "den mangler noget CE" er særlig
informative

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 12-04-07 18:59

> Hvaffor et program kræver hvem hvornår? Du er nødt til at være lidt mere
> præcis i dine fejlbeskrivelser.
>
> Hverken "det der program" eller "den mangler noget CE" er særlig
> informative

I eMbedded Visual Basic 3.0 for jeg denne fejl når jeg prøver og lave et nyt
project No CE platform SDKs available for eMbedded visual basic. You must
install at least one CE Platform SDK before continuing