Olivenolie eller ej?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-04-07 00:03

Hej.

Jeg bekæmper et forhøjet kolesteroltal, og tjekkede lige et par flasker
olier i butikken idag.

Det der overrasker mig lidt er, at olivenolie har mindre af det
"flerumættede" fedt, som ellers skulle være godt, end vindruekerneolie...

Er olivenolie et overdrevent vidundermiddel eller skal jeg heller bruge en
anden olie?

Mvh

Jasper

Fra : C.H

Dato : 07-04-07 22:15

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46142ea6$0$843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er olivenolie et overdrevent vidundermiddel eller skal jeg heller bruge en

Nej, olivenolie er ikke nødvendigvis det sundeste hvad angår flerumættede
fedtsyrer - der er en del rapsolieprodukter, som er rigtig gode i den
forbindelse.
Hvad der er ellers er af gode stoffer i olivenolie, der ikke er i de andre,
det skal jeg ikke kunne sige..

En anden væsentlig faktor ved valg af olie er jo smagen - så når du er i den
kategori af fedtstoffer, så tror jeg, jeg ville vælge den olie, der smager
bedst...

CH