Cola light
Fra : Margit

Dato : 03-04-07 09:12

Jeg er på kur. Er der sukker i Cola light?
Eller andet, der måske omdannes til sukker.

Hilsen Margit

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-04-07 13:22

Margit wrote:

> Jeg er på kur. Er der sukker i Cola light?

Nix! Det er der ikke.
Ingen kalorier, så drik du bare.

> Eller andet, der måske omdannes til sukker.

Da der ikke er nogle kalorier (energi) i light sodavand, kan energi
(sukker) ikke lige trylles frem. I så fald, var jordens energiproblemer
løst :)

--
Mvh. Lars

Fra : Dan

Dato : 03-04-07 19:32

Men der går dog rygter om, at en stor indtagelse af light-sodavand
provokerer en til at spise mere, spørg mig ikke hvorfor eller hvordan.

Dan

Fra : bj

Dato : 04-04-07 11:22

og det er nok ikke helt ved siden af. det er de der sødemidler der
fremprovokerer lysten til mere mad, da det påvirker blodsukkeret en hel
del...

bj

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-04-07 23:12

[bj | Wed, 4 Apr 2007 12:22:14 +0200]

>og det er nok ikke helt ved siden af. det er de der sødemidler der
>fremprovokerer lysten til mere mad, da det påvirker blodsukkeret en hel
>del...

Ikke muligt - når der ikke er energi i en fødevare, er der heller ikke nogen
påvirkning af blodsukkeret.

Mvh René
www.rene.hjorth.com

Fra : ck

Dato : 04-04-07 16:21

> [...]
>
> Da der ikke er nogle kalorier (energi) i light sodavand, kan energi
> (sukker) ikke lige trylles frem. I så fald, var jordens energiproblemer

Der er da 300 kj i min 2 L light cola fra netto.

CK

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-04-07 17:04

ck wrote:

> Der er da 300 kj i min 2 L light cola fra netto.

Hmmm... i den 2 liters flaske jeg har stående (også fra Netto), er der pr.
100 ml. 4 Kj. Måske er opskriften blevet ændret?

300 Kj pr 2 liter er stadig ubetydelig.
Hvad jeg lige kan regne ud, så kan skal jeg drikke ca 70 liter light cola
om dagen (af din slags), for at dække mit energibehov :)

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 17:17

Lars Jørgensen wrote:

> [...]
> Hvad jeg lige kan regne ud, så kan skal jeg drikke ca 70 liter light
> cola om dagen (af din slags), for at dække mit energibehov :)

Jeg har lige kigget på den 2Liters Cola Light, som jeg netop idag har
indkøbt i Netto..
Ifølge deklarationen er der 15kJ/5kcal pr 100 mL, hvilket svarer til 300 kJ
pr 2 Liter.

Har lige, for sammenligningens skyld, kigget på den Coca Cola Zore, jeg også
har stående.
Der siger varedeklarationen: 1.4kJ/o.3kcal pr 100 mL..

Den forskel er da ret væsentlig, synes jeg, især når indholdet af protein,
kulhydrater, fedt etc umiddelbart er fuldstændig ens..

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-04-07 23:35

ck skrev den 04-04-2007 17:21:

> Der er da 300 kj i min 2 L light cola fra netto.

hmmmm, Light er i princippet også bare en betegnelse for en fødevarer
som indeholder færrere kalorier end en lignende varer fra samme producent.
Fx Man kan sagtens have en vare med 400 kalorier pr 100 gram....og så
udvikle en vare som har 300 kalorier pr. 100 gram....og stadig kalde
sidstnævnte produkt for light.

Se nederst i denne artikel:
http://www.varefakta.dk/Forbruger/ordlister/naeringsindhold.html

jeg tror Lars hentyder til CocaCola Light, der indeholder 1,5 kj og 0,4
kcal pr. 100 ml. Hvilket i praksis vil sige: meget meget lidt.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : ck

Dato : 05-04-07 07:43

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg tror Lars hentyder til CocaCola Light, der indeholder 1,5 kj og 0,4
> kcal pr. 100 ml. Hvilket i praksis vil sige: meget meget lidt.

Nu skrev han og det var det jeg svarede på at der ikke er nogen kalorier i
cola light, og det er der i den jeg havde stående, men har lige studeret min
cola light fra fakta den indeholder 80 kj mod netto light der indeholder 300
kj og de kommer begge fra harboe, Så jeg kan drikke mere end dobbelt så
meget af fakta's.

CK

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-04-07 09:07

Margit skrev:
> Jeg er på kur. Er der sukker i Cola light?
> Eller andet, der måske omdannes til sukker.
>
> Hilsen Margit

Jeg vil undlade alle videnskabelige argumenter, og bare sige at for mig
har det været til utroligt stor gavn at skifte Cola til Cola light.
Det var så godt som umuligt for mig at tabe mig indtil jeg skiftede.

--
Mvh.
Stefan

www.ghashul.dk