Traner
Fra : Ingrid&Hans

Dato : 25-03-07 16:00

lokalitet : Karlslunde, Øst-Sjælland kl. 16.30

.....så har jeg lige set de første Traner
trækkende i en flok på 22stk i nordøstlig retning
hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 26-03-07 15:29

dd
så kom der endnu en flok Traner på træk
denne gang 28 stk
kl 15.15
hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 26-03-07 18:13

Ingrid&Hans wrote:
> dd
> [...]

Hej Ingrid

Der er trukket flere tusind traner over det østlige Sjælland/København de
sidste par dage. Har selv haft 110 mod NØ kl. 16.32 over indre Nørrebro.
M.v. hilsen Mikkel

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 27-03-07 10:45

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidste par dage. Har selv haft 110 mod NØ kl. 16.32 over indre Nørrebro.

Ja, er de ikke fantasstiske ...!!!!
-de får altid mit humør adskilligre grader op
hilsen
Ingrid Sørensen.

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 27-03-07 20:29

Jens Mikkel Lausten wrote:

> Der er trukket flere tusind traner over det østlige
> Sjælland/København de sidste par dage. Har selv haft 110 mod NØ kl.
> 16.32 over indre Nørrebro. M.v. hilsen Mikkel

Der har været helt fantastisk med traner siden lørdag siden jeg så den
første lille flok på 11 styk over Øresund for to uger siden.

Lørdag observerede jeg en flok på ca. 50 trækkende NØ over Ydre
Nørrebro.
Søndag 3 flokke på ca. 60, 30 og 100 trækkende N langs Øresundskysten.
Mandag fløj en kæmpe flok lige hen over min lejlighed på Nørrebro. Jeg
kunne høre lyden af traner og åbnede vinduet og kiggede lige direkte
op i flokken, som gik forholdsvis lavt. Det har muligvis været den
samme flok som Mikkel så, men jeg kan ikke huske tidpunktet så nøje.
Her i dag tirsdag var der stadigvæk flokke som trak op langs Øresund.
Størrelserne har været ca. 70, 50, 4 (præcis 4 :) ) og 35.

Det virkelig interessante er jo at jeg ikke kigger særligt
koncentreret efter tranerne selv i disse dage, så man kan trygt regne
med at der går *mindst* 10 gange så mange flokke forbi som jeg ikke
ser eller hører. I den forbindelse vil jeg gerne spørge om f.eks. DOF
har observatører ude som tæller hvor mange traner der faktisk trækker
hen over os i disse dage, og hvor mange traner som totalt yngler her i
Norden.

mvh
Mads

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-07 20:46

On Tue, 27 Mar 2007 21:29:17 +0200, Mads P. R. Jorgensen wrote:

> [...]
> har observatører ude som tæller hvor mange traner der faktisk trækker
> hen over os i disse dage, og hvor mange traner som totalt yngler her i

Der må have været et stort træk allerede. Kan se på Hornborga.com at der
er kommet 5600 traner til søen. Så det kunne være at man skulle tage derop
i år. Der er der er nu 7 gange så mange som da jeg var der 1. april sidste
år.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM