SSL og struts file upload
Fra : torben

Dato : 03-04-07 17:50

Jeg forsøger at lave en web applikation baseret på struts2 frameworket.
Blandt andet har jeg behov for at uploade en fil til webserveren, som er
en jboss AS (version 4.05).

Som frontend havde jeg tænkt mig at benytte en apache webserver, som så
med mod_jk modulet sender videre til jboss AS.

I almindelighed virker mod_jk modulet, hvad enten jeg bruger en
krypteret linie (SSL) eller ej.

Men jeg kan ikke få fil upload skidtet til at virke, når jeg har apache
som frontend. Den uploader data, men så sker der ikke noget på AS
serveren. Uanset om det er krypteret eller ej.

Hvis jeg kører direkte på jboss serveren (port 8080) virker det uden
problemer.

Har nogle været ude for samme problem? Hvad kan årsagen være, og hvordan
kan det løses?

Mvh. Torben

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-04-07 00:51

torben wrote:
> [...]
> problemer.
>
> Har nogle været ude for samme problem? Hvad kan årsagen være, og hvordan

Fejl meddelelser i Apache ?
Fejl meddelelser i JBoss ?
Hvad er der i access log på Apache og på JBoss ?

Arne

Fra : torben

Dato : 04-04-07 09:32

Arne Vajhøj wrote:

> Fejl meddelelser i Apache ?
> Fejl meddelelser i JBoss ?
> Hvad er der i access log på Apache og på JBoss ?

Jeg er ved at kigge lidt mere på det. Men umiddelbart får jeg ingen
fejlmeddelelser.

Torben

Fra : torben

Dato : 04-04-07 11:22

torben wrote:

> Jeg er ved at kigge lidt mere på det. Men umiddelbart får jeg ingen
> fejlmeddelelser.

Som udgangspunkt bruger jeg det eksempel, der er angivet i
http://cwiki.apache.org/WW/file-upload-interceptor.html

Nu er jeg kommet lidt videre i min søgning. Når jeg kører med Apache
som frontend ser det ud til, at min "action metode" bliver kaldt før
interceptoren får sat en fil (setUpload i eksemplet).

Faktisk bliver min action metode kaldt med det samme, og ikke først
efter hele filen er uploadet.

Uden Apache som frontend bliver action metoden først kaldt, når hele
filen er uploadet.

Gad vide om, det er nogle parametre, der skal ændres i opsætningen
JK_mod modulet?

Torben

Fra : torben

Dato : 04-04-07 17:33

torben wrote:
> Gad vide om, det er nogle parametre, der skal ændres i opsætningen
> JK_mod modulet?

Det var det. Man skal sætte parameteren
"JkOptions -FlushPackets" i konfiguration mod_jk modulet. Jvf.
linket http://tomcat.apache.org/connectors-doc/webserver_howto/apache.html

Torben