Billed
Fra : Henning Madsen

Dato : 01-04-07 21:58

Fra en mappe (Nye billeder) hentes til en ListBox navnene på disse billeder.
Billederne skal vises i en Image der har størrelsen B 296 H 249 pixel og må
ikke forvrænges.
Billederne i mappen har forskellige størrelser.
Jeg plejer at bruge et billedbehandlingsprogram,
Men er det med Delphi mugligt med en knap eller et klik i ListBoksen at lave
denne tilpasning ??
Er klar over at i nogle tilfælde er det kun højden el. bredden der kan opnås
og der derfor
ikke altid er mugligt at få imagen fyldt helt ud.
Bruger Delphi 7 og XP.
Er meget spændt på om det overhovedet kan lade sig gøre ??

På forhånd tak for et svar.
mvh
Henning

Fra : Harald

Dato : 01-04-07 22:27

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke altid er mugligt at få imagen fyldt helt ud.
> Bruger Delphi 7 og XP.
> Er meget spændt på om det overhovedet kan lade sig gøre ??

Sæt Image.Proportional:=true

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 01-04-07 23:07

> [...]
> ikke altid er mugligt at få imagen fyldt helt ud.
> Bruger Delphi 7 og XP.
> Er meget spændt på om det overhovedet kan lade sig gøre ??

Så enkelt og ligetil, men det virker som det skal, tak for hurtigt svar
Harald.
Mærkeligt !! mente ikke det kunne gøres uden forvrængning.