Kan det virkelig passe
Fra : Normaler Weize

Dato : 21-03-07 19:20

http://www.business.dk:80/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2033110

.... at jeg har tjent ca. 2,5 millioner på en andelsbolig, som for et år
siden kostede 1,4 og som har en restgæld på 1,0 ???

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 19:48

Den 21-03-07 19.20 skrev Normaler Weize følgende:
> http://www.business.dk:80/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2033110
>
> ... at jeg har tjent ca. 2,5 millioner på en andelsbolig, som for et år
> siden kostede 1,4 og som har en restgæld på 1,0 ???

Det må du vel bedst selv vide, kig i salgspapirerne.

Hvis du har en andelsbolig, som du ikke har solgt, så har du ikke tjent
noget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Normaler Weize

Dato : 21-03-07 20:47

> Det må du vel bedst selv vide, kig i salgspapirerne.
Hvorfor tror du jeg spørger?

> Hvis du har en andelsbolig, som du ikke har solgt, så har du ikke tjent
> noget.

Har du altid så vanskelig ved at forstå dine medmennesker?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 21:16

Den 21-03-07 20.47 skrev Normaler Weize følgende:

> Hvorfor tror du jeg spørger?

Fordi du tror, vi andre er tankelæsere? Vi aner ikke, hvor du bor, og om
der er specielle forhold, der gør sig gældende for din bolig. Fx er det
ikke sikkert, at salgsprisen på din bolig stiger i samme takt som den
offentlige vurdering, som artiklen handler om.

> Har du altid så vanskelig ved at forstå dine medmennesker?

Kun når de stiller spørgsmål, som de burde vide, at ingen her kan svare på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Normaler Weize

Dato : 21-03-07 21:23

> [...]
> ikke sikkert, at salgsprisen på din bolig stiger i samme takt som den
> offentlige vurdering, som artiklen handler om.

Du er da vist ikke hel normal.

> Kun når de stiller spørgsmål, som de burde vide, at ingen her kan svare
> på.

Hvad mener du med "de"?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 21:38

Den 21-03-07 21.23 skrev Normaler Weize følgende:

> Hvad mener du med "de"?

Det står i det, som du klippede væk:
"Har du altid så vanskelig ved at forstå dine medmennesker?"

Altså har jeg kun vanskeligt ved at forstå mine medmennesker, hvis de
stiller spørgsmål, som de burde vide...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-03-07 21:27

Normaler Weize wrote:
> http://www.business.dk:80/borsnyt/okonomi/artikel:aid=2033110
>
> ... at jeg har tjent ca. 2,5 millioner på en andelsbolig, som for et
> år siden kostede 1,4 og som har en restgæld på 1,0 ???

Det er ikke til at sige. Min andel kan potentielt stige 3,5 gange den
nuværende pris, hvis man på en generalforsamling vedtager det. Det vil sige,
den maksimalt tilladte salgspris. Det er ikke det samme som at man rent
faktisk kan sælge den til den pris, men du bestemmer selv hvor meget du vil
have for den, blot beløbet ikke overskrider andelskroneværdien som er
fastsat på generalforsamlingen.

Hvad din personlige restgæld er, er irrelevant. Det relevante er hvad
foreningen har af gæld, og hvor meget den offentlige vurdering er steget.
Det er foreningens friværdi som bestemmer hvor meget man kan opskrive
andelskroneværdien. Tal med foreningens bestyrelse, de fleste
andelsboligforeninger vælger nok at indkalde til ekstraordinær
generalforsamling indenfor overskuelig fremtid, for at fastsætte en
andelskroneværdi som er baseret på den nye offentlige vurdering, som kom den
1. marts.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou