rette selvangivelsen - manglende årsopgøre~
Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-03-07 13:39

Jeg har tilføjet aktieindkomst på min selvangivelse og godkendt denne for en
uge siden på skat´s hjemmeside. Rettelserne er registreret. Når jeg nu vil
se årsopgørelsen for 2006 får jeg følgende besked

"Resultat af årsopgørelsen for 2006 er endnu ikke tilgængelig. Årsagen
fremgår af din selvangivelse. "

Når jeg vælger punktet indberet selvangivelse 2006 kan jeg ikke se, hvor man
ser hvad årsagen er. Nogen der har samme problem, eller løsningen på det?

Mvh Niels

Fra : Stop og og læs

Dato : 27-03-07 14:08

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg vælger punktet indberet selvangivelse 2006 kan jeg ikke se, hvor
> man ser hvad årsagen er. Nogen der har samme problem, eller løsningen på

Du har ikke ventet længe nnok - beregningskørslen hos SKAT er endnu ikke
afviklet - der står muligvis en dato for, hvornår næste job afvikles så du
kan se resultatet.
'
Kniud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-03-07 16:33

> [...]
> afviklet - der står muligvis en dato for, hvornår næste job afvikles så du

Ok, men det synes jeg ikke harmonerer med den tekst jeg kan finde på skats
hjemmeside

Fra 12. marts kan du se og ændre din selvangivelse via TastSelv på
www.skat.dk - og derefter se din årsopgørelse med det samme.

Mvh Niels

Fra : Knud

Dato : 29-03-07 21:35

Hej Niels
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Fra 12. marts kan du se og ændre din selvangivelse via TastSelv på
> www.skat.dk - og derefter se din årsopgørelse med det samme.
>
> Mvh Niels
Prøv at bruge dette link http://www.tastselv.skat.dk/ det tager kun et
splitsekund, så har du din årsopgørelse.
Men klart at du først skal have tastet alle værdier ind.
Skattefar kan jo ikke vide alt.
Men siden virker nu fint.
Mvh Knud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-07 14:56

> [...]
> splitsekund, så har du din årsopgørelse.
> Men klart at du først skal have tastet alle værdier ind.

Jeg har tastet det hele ind på tastselv, men den skriver under årsopgørelse,
at jeg mangler at taste noget ind, hvad det er ved jeg ikke for det fremgår
ikke. Skal man skrive 0 - nul i alle felter der står tomme og som man ikke
har noget at tilføje til?

Skat svarer ikke på emails, i hvert fald ikke endnu og damen i telefonen
kunne ej heller forklare hvad jeg mangler, hun ville ringe tilbage, men det
er selvfølgelig ikke sket endnu, selv om der er gået flere dage. Whatever,
jeg venter til 2. maj, så får jeg den nok.

Mvh Niels

Fra : Stop op og og læs

Dato : 30-03-07 15:54

> [...]
> det er selvfølgelig ikke sket endnu, selv om der er gået flere dage.
> Whatever, jeg venter til 2. maj, så får jeg den nok.

Der bliver givet en kvittering for hvad du har tastet i TASTSELV mappen.
Check om den ser ok ud inden du bare forventer noget 2. maj.

Knud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-03-07 18:11

> Der bliver givet en kvittering for hvad du har tastet i TASTSELV mappen.
> Check om den ser ok ud inden du bare forventer noget 2. maj.

Ændringerne er modtaget kan jeg se i listen, de står der også som ændringer
næste gang jeg logger på.
Jeg kan ikke se jeg kan gøre mere.

Mvh Niels

Fra : D.Hansen

Dato : 02-04-07 18:39

Hej

Jeg har også indtastet beløb under aktieindkomst og har heller ikke modtaget
min årsopgørelse. Ved mig står der også at jeg skal se på min selvangivelse,
for heraf skulle der stå hvorfor jeg ikke har modtaget min årsopgørelse, men
det gør der ikke.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvorfor dette er sådan, men nu ved du at
der er flere i din (og min) situation

D.Hansen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-04-07 19:27

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvorfor dette er sådan, men nu ved du
> at der er flere i din (og min) situation

Man får først svar i uge 17 har jeg nu fået at vide på det lokale
skattekontor. Uden de helt kan forklare hvorfor så er det vist rubrik 68 der
spøger.

Mvh Niels

Fra : D.Hansen

Dato : 03-04-07 10:53

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Man får først svar i uge 17 har jeg nu fået at vide på det lokale
> skattekontor. Uden de helt kan forklare hvorfor så er det vist rubrik 68
> der spøger.
>
> Mvh Niels

Hej

Jeg tror du har ret, for hvis du benytter skat's beregningsmodel under
tastselv, så kan den ikke håndtere felt 68. Der står at dette felt først kan
benyttes medio maj. Nå ja, årsopgørelsen kommer nok på et tidspunkt

Hilsen
D.Hansen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-07 13:11

> [...]

D> 68. Der står at dette felt først kan benyttes medio maj. Nå ja,
D> årsopgørelsen kommer nok på et tidspunkt

Jeg er også ret træt af ikke at have fået min årsopgørelse endnu. Jeg
kan vel ikke se hvor mange penge jeg får tilbage i skat før det
tidspunkt?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : D.Hansen

Dato : 03-04-07 15:07

"Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er også ret træt af ikke at have fået min årsopgørelse endnu. Jeg
> kan vel ikke se hvor mange penge jeg får tilbage i skat før det
> [...]

Hej

Jo, det kan du, men det bliver ikke helt præcis. Hvis du går ind på tastselv
og trykker på beregn skat, så kan du beregne det ved hjælp af de oplysninger
som skat har lige nu (OBS! hvis skat ikke har alle oplysninger giver det et
forkert resultat). Hvis der står tal i felt 68 skal disse slettes, bare der
står de rigtige i felt 66 og 67.

Resultatet er foreløbig, så vær opmærksom på at det kan ændre sig , men
du har dermed en ledesnor.

Hilsen
D.Hansen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-07 21:52

> [...]
D> skat ikke har alle oplysninger giver det et forkert
D> resultat). Hvis der står tal i felt 68 skal disse slettes, bare

Tak. Der stod ikke noget og jeg plejer som regel aldrig at rette noget
som helst i de felter, da jeg ikke kan overskue alle de tal jeg får
tilsendt fra alle mine arbejdsgivere og banker m.m.

D> Resultatet er foreløbig, så vær opmærksom på at det kan ændre
D> sig , men du har dermed en ledesnor.

Det ser godt ud... Penge lige ned i fars skatte-kammer. Udbetaling
omkring juli, hvis jeg husker ret... De kunne godt tage at skynde sig
lidt mere...

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : urlex

Dato : 27-03-07 18:32

On 27 Mar., 15:39, "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDE...@tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> ser hvad årsagen er. Nogen der har samme problem, eller løsningen på det?

Hej Niels Jeg nåede heller ikke at se hvad Årsagen skulle være, derfor
har jeg manuelt beregnet min restskat og lagt det ind til
betaling, og når det er betalt kommer Årsopgørelse nr. 2 ud eller
hvad ?
vh urlex