Kostomlægning :-)
Fra : Mor til 3

Dato : 28-03-07 11:07

Hejsa i gruppen.
Jeg følger ihærdigt med i gruppen fra sidelinjen, men synd at der er så få
mail, da jeg håbede at man kunne inspirere hindanden herinde.
Nå men pyt med det.

Men hvor er jeg og vores lille familie glad for, at vi valgte "
Kostomlægning ", frem for alverdens slankekure og produkter, som mange
snakker om, at man så skal blive ved med at følge for ikke at tage på igen.
Sidder lige og kikker i kalenderen, som jeg havde med hos lægen i går.
Jeg kan jo stadig ikke få ret meget motion efter mine mange ben-operationer,
men min læge var meget overrasket over mit og børnenes flotte spise-ændring
og vægttab.

Vi omlagde alle kosten d. 16. Januar, hvor jeg vejede 80,2 kg. Taljemål :
108,5 cm. Brystmål: 98,0 cm.
Nu er der så snart gået 10 uger og nu ser mit resultat sådan ud :
Vægt : 68,5
Talje : 83,0
Bryst : 81,0

Men hvor ville jeg og mine børn blive glad for lidt mere inspiration her i
gruppen ( Eller findes der andre grupper ) altså kun grupper med inspiration
til gode retter, hygge-guf, drikke, krydrede knækbrød, som vi elsker at lave
.... bare grupper, hvor folk selv opfinder deres opskrifter og ikke sider med
sund kost ? )

F.eks. spiser jeg og børnene jo ikke slik i weekenden, men frugt, sund
frugtsalat med 0,2 & fraice og vanille m.m. i.
Men f.eks. i de købte " sund slik poser " der er i frugtafdelingen med
krydrede tørrede ærter, krydrede eller saltede majs-snacks ..der er der
nogle af poserne, hvor der står fedt over 20 % og dem køber vi ikke, men i
andre af de gode og sunde poser er der lidt " Palmeolie " tilsat, der står
ikke hvor meget.
Er der nogen herinde, der ved noget om Palmeolie og om det hører til det
mættede fedt eller umættet eller sunde fedt ?????

Det var lige en lille mail fra Nordjylland på en dejlig solskins-dag )
Husk at nyde det dejlige vejr ...nu vil jeg lidt i haven.
VH Helle

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 11:37

"Mor til 3" <hellefagerberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> elsker at lave ... bare grupper, hvor folk selv opfinder deres opskrifter

dk.kultur.mad+drikke
Det er et flot resultat du er nået frem til! Tilykke med det!

Mvh. Lisbeth

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 29-03-07 20:30

On 28 Mar., 12:06, "Mor til 3" <hellefagerb...@get2net.dk> wrote:
> [...]
>
> Det var lige en lille mail fra Nordjylland på en dejlig solskins-dag )
> Husk at nyde det dejlige vejr ...nu vil jeg lidt i haven.

Hej tillykke med det flotte vægttab.

Jeg vil mægtig gerne dele erfarringer. Jeg har tabt ca 13 kg siden
sidst i nov.

Palmeolie mener jeg indeholder mættet fedt.

Udover vægttab fokuserer jeg bla på mange fibre og Sundt fedt i
"rimeligt omfang"
Dvs olivenolie, rapsolie, fed fisk, nødder avocado etc.

Jeg får en del frugt og grønt hver dag.

Mgt fromage fraice kan jeg anbefale Thises 0,5%. Den er bare så god.
Og jeg har ellers aldrig kunnet klare smagen af fraice. (og jeg har
ikke økonomisk interesse)

Jeg har dog ikke så mange guf ideer. Andet end det klassiske. Riskiks.
Frugtstykker. En smule vingummi. evt ristede kikærter i ovnene med
salt - kræver tilvænning.
Nødder. Frosset banan på pind.

Tip til mad. Risotto med brune ris, grønne linser, skinke, grøntsager,
bouillon og evt hvidløg og persille.

forslag til sovs, lad champignon simre i lidt hønsebouillon(få spsk)
og tilsæt mælk og jævn let. Man kan også lave hjemmelavet bearnaise
sovs ved at koge feks porre og gullerødder i lidt bouillob. Blende og
blande med lidt essens og esdragon og mælk + jævne.

Har fler men det var havd jeg lige kunne komme på her og nu.

Dejligt med mere liv i gruppen

LN