Posturologi
Fra : Rie

Dato : 20-03-07 19:16

Hejsa..

Jeg har læst lidt på nettet om Posturologi - og synes det lyder interessant.
( f.eks på http://apunkt.dk/)
Kunne godt tænke mig at prøve det.

Er der nogen, der har gode erfaringer, de evt. vil dele?

mvh Rie

Fra : C.H

Dato : 21-03-07 16:36

"Rie" <ballaikasNEJTILSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interessant. ( f.eks på http://apunkt.dk/)
> Kunne godt tænke mig at prøve det.
>
> Er der nogen, der har gode erfaringer, de evt. vil dele?

Hej Rie!
Jeg er lidt usikker på, om jeg er den rette til at svare dig for jeg er selv
posturolog og har derfor i det store hele kun noget godt at berette om
behandlingsmetoden.

Jeg selv har selvfølgelig benyttet mig af metoden, og den har skaffet mig af
med voldsomme spændingshovedpiner og migræne.

Hvis du spørger lidt mere konkret, vil jeg gerne svare dig lidt mere
konkret - hvis du er interesseret.

CH

Fra : Rie

Dato : 22-03-07 20:38

> Hvis du spørger lidt mere konkret, vil jeg gerne svare dig lidt mere
> konkret - hvis du er interesseret.

Det ville være dejligt!

Jeg faldt faktisk over posturologi, da jeg sad og læste om hypnose
- noget jeg har overvejet at prøve for at slippe af med en dårlig vane.

Men jeg har i mange år døjet med ryggen.
På min højre side af ryggen er min muskel (den lange, der går langs
rygsøjlen?) altid spændt og "overudviklet"
Jeg gætter på, det kan skyldes jeg i de mange år, jeg har reddet - har haft
en forkert stilling..
Jeg går ind i mellem til en massør - en barsk en af slagsen, som trykker
til - og det giver et par dages forløsning.
Men ellers er jeg altid generet af det - og leder efter en mere vedvarende
løsning
- og de hjemmesider om posturologi, jeg faldt over, lover en permanent
ændring.
det synes jeg jo selvfølgelig lyder spændende!

Mvh Rie

Fra : C.H

Dato : 23-03-07 10:19

> [...]
> ændring.
> det synes jeg jo selvfølgelig lyder spændende!

Hej igen Rie!
Det lyder bestemt relevant at opsøge en posturolog!
Som du sikkert har læst dig frem til, så er en forstyrrelse i det
posturologiske system ikke noget man kan hverken massere eller træne sig ud
af. (Det er dog en anelse forkert, for hvis forstyrrelsen stammer fra kæbe-
eller øjenmuskulatur, så kan træning af disse faktisk løse problemet).

Du skal vide, at selvom dette henvender sig til årsagen for en masse typer
smerter, så er det ikke en hurtigt overstået mirakelkur.
Det kan godt tage tid - måske mere end et år med behandling en gang om
måneden.
Det er klart, at man hos en akupunktør samtidig med den posturologiske
behandling, vil få tilbudt smertelindrende behandling.
Og det skal da også siges, at så længe de nåle, der bruges til at korrigere
kroppens stilling sidder i øret, ligeså længe kan man opleve en
smertelindrende effekt.

Inden du opsøger en posturolog er der et par ting, du kan se om du kan
genkalde dig i hukommelsen. Kan du det, kan det forenkle diagnoseprocessen
en smule.
Har du været til tandlæge i perioden lige før dine smerter begyndte?
Hvilken type arbejde har du fået lavet i munden? Fyldninger, broer,
rodbehandling?
Hvilken type sko går du i til dagligt? (Tag eventuelt dem, du går mest med,
med til behandlingen).
Bruger du briller?
Er de med glidende overgang?
Hvornår i forhold til smertedebut´en fik du dem?
Læg mærke til, hvornår du har smerter:
Er det når du er i bevægelse eller når du er i ro?
Er det noget du vågner med om morgenen, eller kommer det op ad dagen?

Som lidt ud over det klassiske posturologi kan det være relevant at fortælle
behandleren hvis du:
Har fået behandling for bumser (Roaccutan)
Har fået hepatitisvaccination.
Har haft mononukleose
Har fået behandling med lykkepiller
Lider af fødevareintolerance

Hvis der er noget, du ønsker at vide, så er du velkommen til at skrive. (Jeg
er dog ikke hjemme i weekenden, så jeg svarer først mandag).

En kvalificeret behandler kan du finde her: www.aku-net.dk
Ring til vedkommende og hør nærmere om den posturologiske behandling, der
tilbydes. Det er desværre ikke alle, der har uddannelsen, der bruger den
aktivt.

CH