Kan ikke finde fejlen i min kode?
Fra : Henrik

Dato : 25-03-07 11:23

Hej. jeg er igang med at lave et lille program, og i det program skal
der være en tekstboks hvor man kun kan lave tal og jeg har koden her, men
det er som om den ikke virker

tag en kigger:
Protected Sub TextBox1_keypress(ByVal KeyAscii As Integer)

If (KeyAscii <> 8) And ((KeyAscii < 48) Or (KeyAscii > 57)) Then

KeyAscii = 0

End If

End Sub

Fra : Desserten

Dato : 25-03-07 12:57

"Henrik" <DU_SKAL_SVARE_VIA@NYHEDSGRUPPEN.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> Protected Sub TextBox1_keypress(ByVal KeyAscii As Integer)
>
> If (KeyAscii <> 8) And ((KeyAscii < 48) Or (KeyAscii > 57)) Then

Prøv denne kode....

Private Sub Text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)

Den virker hos mig i VB5.0 sp3

Fra : Henrik

Dato : 29-03-07 17:20

Det dur stadig ikke... andre forslag?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-03-07 18:45

Henrik wrote:
> Det dur stadig ikke... andre forslag?

Til hvad??

Fra : Henrik

Dato : 29-03-07 18:47

Til at der kun kan står "tal" i min textbox

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-03-07 19:02

Henrik wrote:
> Til at der kun kan står "tal" i min textbox

Se det kunne man jo ikke lige se. Det er fint med korte svar, men hvis
man ikke kan se, hvad der er svaret på, bliver de _for_ korte.

Jeg så godt det oprindelige spg, men da andre havde svaret slettede jeg
det naturligvis.

Har du overvejet at udskifte textboxen med en 'masked edit' control? I
den kan du kontrollere indholdet allerede i indtastningsøjeblikket.

mvh

Krabsen

Fra : Jens Brandt

Dato : 30-03-07 07:33

Private Sub txtTALFELT_KeyPress(KeyAscii As Integer)
KeyAscii = KunTal(KeyAscii)
End Sub

Public Function KunTal(KeyAscii As Integer) As Integer
If (Chr(KeyAscii) Like "[!0-9]") And _
(KeyAscii <> vbKeyBack) Then
KeyAscii = 0
Else
KunTal = KeyAscii
End If
End Function

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Henrik

Dato : 30-03-07 12:04

"Jens Brandt" <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Private Sub txtTALFELT_KeyPress(KeyAscii As Integer)
> KeyAscii = KunTal(KeyAscii)
> End Sub
>

> Public Function KunTal(KeyAscii As Integer) As Integer
> [...]

Den vil ingen af delene...

Fra : preben nielsen

Dato : 09-04-07 13:55

Vis DIN kode istedet for bare at svare at andres ikke virker. Det
er sandsunligvist DIG der laver fejl og f.eks. har kludder med
controls-navn eller lignende.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 30-03-07 19:30

> [...]
> Hej. jeg er igang med at lave et lille program, og i det program skal
> der være en tekstboks hvor man kun kan lave tal og jeg har koden her, men

hvad med denne

Protected Sub TextBox1_keypress(ByVal KeyAscii As Integer)

On error resume next
err.clear

If (KeyAscii != 8) then
If (KeyAscii < 48 Or KeyAscii > 57) Then
KeyAscii = 0
End If
End If

if err.number <> 0 then