cannot open file 'odbc32.lib
Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-03-07 01:07

Hello

Jeg roder med en Win32 konsol applikation, der benytter SDL.
Første del af den er udviklet under MS-VC6, men jeg har nu taget den med
hjem og har importeret den i VC8 Express under Vista.

Ved kompileringstid brokker VC8Express sig over følgende :

1>Linking...
1>LINK : fatal error LNK1104: cannot open file 'odbc32.lib'
1>Build log was saved at "file://c
\Users\flywheel\Desktop\Pacman_SDL\Pacman_SDL\Debug\BuildLog.htm"
1>Pacman_SDL - 1 error(s), 1 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Hvorledes kan jeg kunne ud over dette, der benyttes slet ikke odbc i
programmet ?

På forhånd en ydmyg tak

Peter Jespersen.

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 20-03-07 01:31

Peter Jespersen wrote:
> [...]
> ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
>
> Hvorledes kan jeg kunne ud over dette, der benyttes slet ikke odbc i

Et eller andet må jo bruge det.

Nye versioner af VC++ kommer ikke med de native libs.

Download og installerer Windows Platform SDK. Så kan du
linke mod den.

Arne

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-03-07 06:51

Arne Vajhøj skrev:

<snip>

> Et eller andet må jo bruge det.
>
> Nye versioner af VC++ kommer ikke med de native libs.
>
> Download og installerer Windows Platform SDK. Så kan du
> linke mod den.

Hej Arne

OK, derfor.

Hvilken SDK skal jeg så installere - Vista 32-bit er ikke specifikt
nævnt på siden. Der er følgende at vælge imellem :

Windows Server 2003 R2
Windows Server 2003
64-bit versions of Windows
Windows XP
Windows 2000
Windows NT 4.0
Windows Me, Windows 98, and Windows 95

Eller er dette endnu et af disse tilfælde hvor Vista viser sig at have
været et umodent valg ?

Live long and prosper...

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-03-07 00:02

Peter Jespersen wrote:
> Hvilken SDK skal jeg så installere - Vista 32-bit er ikke specifikt
> nævnt på siden. Der er følgende at vælge imellem :

> [...]

Hvad som helst 32 bit.

Jeg tror ikke at der er sket meget i ODBC32 de sidste
mange år.

Windows Server 2003 R2 må være nyest.

Jeg undrer mig iøvrigt lidt - der plejer kun at være et
PSDK som så dækker alle versioner.

Arne

Fra : Leo Havmøller

Dato : 21-03-07 05:42

> Hvilken SDK skal jeg så installere - Vista 32-bit er ikke specifikt
> nævnt på siden. Der er følgende at vælge imellem :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=c2b1e300-f358-4523-b479-f53d234cdccf&displaylang=en

Leo Havmøller.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-03-07 21:20

Wunderbar - tusind tak skal i have begge to :)

Så er det bare om at genstarte i Vista :)