Hvor handler man aktier
Fra : _Aladin

Dato : 08-03-07 22:43

Hej

Jeg har fået en sjat mønter tilovers (ca. 30.000 kr)
tænker nu på at handle lidt aktier for dem, gerne køb og salg ofte.

Jeg har i flere år været med i b.la Børsens aktiespil, hvilket er gået
rimelig godt de flese år.
Jeg synes måden spillet er bygget op på med real time kurser / handler er
godt, hvor finder man nogenlunde samme VIRKELIGE system til rimelige penge.
Banken har jeg droppet, de vil bare tjene penge på mig, men i må da kende
nogle steder på nettet evt. (skal være dansk sprogede) ??

Fra : Sætterniissen

Dato : 09-03-07 07:54

De fleste banker har i deres net verssion en selvbetjeningsaktiehandel.
Gebyrerne er til at leve med - eksempelvis tager Nordea 29 kr. pr. handel,
hvilket ikke er urimeligt.
Ellers findes feks. Etrade og Nordnet - deres priser kender jeg ikke.

Knud

Fra : Leonard

Dato : 09-03-07 09:29

"_Aladin" <ab@ab.dk> wrote:

>Jeg har fået en sjat mønter tilovers (ca. 30.000 kr)
>tænker nu på at handle lidt aktier for dem, gerne køb og salg ofte.

Sikker metode til at smide pengene væk.

>Jeg har i flere år været med i b.la Børsens aktiespil, hvilket er gået
>rimelig godt de flese år.

Hvis du kigger på Børsens hjemmeside, så er der ofte reklamer for
Saxobank og andre, der tilbyder handel uden omkostninger.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Sætterniissen

Dato : 09-03-07 11:01

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Sikker metode til at smide pengene væk.

> Hvis du kigger på Børsens hjemmeside, så er der ofte reklamer for
> Saxobank og andre, der tilbyder handel uden omkostninger.

Men så skal du finde 20.000 kr mere at starte med. Saxo gider ikke det
småpjat.

Knud

Fra : _Aladin

Dato : 09-03-07 20:57

Jeg tænkte lidt på hvor handler i ??

Fra : Sætterniissen

Dato : 09-03-07 21:33

Bruger Nordea Onlineinvestering, som er dejlig intuitiv at arbejde med.

Har forsøgt med Saxo's løsning - men den er alt for indviklet til min
kyllingehjerne.

Fra : Per A

Dato : 10-03-07 00:06

_Aladin skrev:
> Jeg tænkte lidt på hvor handler i ??

Nordnet.dk

Fra : Max

Dato : 24-03-07 15:57

Leonard skrev i en meddelelse

> Sikker metode til at smide pengene væk.

Enig. Jeg kan på ingen måde anbefale mange handler, og da slet ikke med kun
30K at lege med fra start. Vælg én maksimalt to aktier som du vil holde på,
hvis du absolut vil igang nu. Ellers sæt pengene i Northern Rock til 4,75 %
i rente og vent til du har sparet nogle flere penge op. Det er selvfølgelig
ikke nær så spændende som at være daytrader; men pengene er langt mere
sikre.

Hvis der skal være lidt mere spænding, så kan du jo købe fx nogle
guldmønter - se evt. http://guldpenge.dk/ - guldprisen går også lidt op og
ned. Sidste år steg prisen vist over 15 % og det skattefrit.

--

http://MaxOdds.dk bookmakerguide

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-03-07 16:01

On Mar 9, 8:57 pm, "_Aladin" <a...@ab.dk> wrote:
> Jeg tænkte lidt på hvor handler i ??

Jeg bruger min netbank. Jeg har ikke undersøgt alternativer af to
ting:

1) Jeg investerer primært min pensionsopsparing, og så har jeg intet
valg.
2) Det er nemmest at håndtere frit depot og pensioner samme sted.
3) Jeg har ikke den store fantasi til væsentlige forbedringer.

Måske kan der være nogle penge at spare på gebyrerne, men det betyder
så lidt i forhold til mit afkast indtil videre.

--
Mvh.

Niels Andersen