Hvad gør man ved lungebetændelse?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-03-07 13:46

Min bedre halvdel har fået lungebetændelse og skal ud at rejse om 14 dage -
hun har ikke lyst til at fylde sig med skrappe midler - er der nogen gode
husråd (udover omslag samt at inhallere varme dampe, som hun ikke har lyst
til)?
Hans

Fra : gb

Dato : 08-03-07 16:05

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> [...]
> 14 dage - hun har ikke lyst til at fylde sig med skrappe midler -
> er der nogen gode husråd (udover omslag samt at inhallere varme

Gå til læge, og tag, hvad der ordineres. Alt andet kan være
livsfarligt.

Fortæl din bedre halvdel det. Så gør du hende en tjeneste.

--
GB

Fra : C.H

Dato : 08-03-07 16:57

> [...]
> dage - hun har ikke lyst til at fylde sig med skrappe midler - er der
> nogen gode husråd (udover omslag samt at inhallere varme dampe, som hun

Første lektion på akupunktur-skolen!
Har du mistanke om, at en patient har en akut infektion, blødninger eller
alvorlige symtomer fra hjerte og kredsløb, så behandl ikke, men send
vedkommende direkte til lægen!
Her skal der IKKE eksperimenteres med alternativ behandling, her skal der
antibiotika til.

Så afsted med hende. Så kan I senere tage jer af at styrke hendes
immunsystem på den alternative måde.

CH

Fra : gb

Dato : 08-03-07 20:16

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in

> Her skal der IKKE eksperimenteres med alternativ behandling, her
> skal der antibiotika til.

Korrekt.

Med mindre man er træt af at være her på planeten, og ikke lige kan få
job hos NASA som astronaut, selvfølgelig.

--
GB

Fra : lh

Dato : 09-03-07 06:02

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med mindre man er træt af at være her på planeten, og ikke lige kan få
> job hos NASA som astronaut, selvfølgelig.

Absolut intet at gå på kompromis med. Hun ER nødt til at skal have
penicillin, ved en "rigtig" lungebetændelse. Der er altså noget ting man
ikke bare skal se gennem fingre med og selv lege vorherre. Det kan betyde
døden for at sige det direkte, hvis hun ikke behandles af en læge.

lh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-03-07 22:57

lh skrev:

> Absolut intet at gå på kompromis med. Hun ER nødt til at skal have
> penicillin, ved en "rigtig" lungebetændelse.

"Glemte" at sige at hun er på "Urtepencil" i gennem 3 dage nu.
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-07 23:21

Den 09-03-07 22.56 skrev Hans Paulin (6310) følgende:

> "Glemte" at sige at hun er på "Urtepencil" i gennem 3 dage nu.

Hvis du er træt af hende og vil have hende udskiftet med en yngre model,
så er det helt fint. Ellers kan sådan en kur mod lungebetændelse kun
anbefales til dem, der hævder at kunne helbrede andre for kræft og andre
alvorlige sygdomme med diverse hokus pokus-kure.

Hvis du har svært ved at overtale hende til at tage pencillin, så
præsenter hende for en nytegnet livsforsikring, som hun lige skal skrive
under. Det kan være, det hjælper på forståelsen.

Da myndighederne i New Orleans fortalte, at de havde haft svært ved at
overbevise indbyggerne om, at de skulle forlade byen før Katrina ramte,
fortalte en anden udsat by (jeg kan desværre ikke huske hvilken),
hvordan de gjorde i den slags situationer: Hvis folk nægtede at lade sig
evakuere, gav man dem en tuschpen og forlangte, at de skrev deres
personnummer på armen, så man efterfølgende kunne identificere dem. Det
plejede at hjælpe på forståelsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : C.H

Dato : 10-03-07 10:41

> "Glemte" at sige at hun er på "Urtepencil" i gennem 3 dage nu.
> --

Urtepencil kan ikke bruges på den måde. Ubehandlet lungebetændelse kan meget
vel medføre døden. Der er ingen grund til at eksperimentere.
Desuden behøver behandlingen ikke at være med skrap end behandling for
halsbetændelse...

CH - der synes I leger med livet....

Fra : GB

Dato : 10-03-07 12:13

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:45f1d824$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Glemte" at sige at hun er på "Urtepencil" i gennem 3 dage nu.

Kan i SÅ se at få hende til læge i en hulens fart! I kan IKKE bruge
echinacea til behandling af lungebetændelse - er i rigtig kloge?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : GB

Dato : 10-03-07 15:30

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Kan i SÅ se at få hende til læge i en hulens fart! I kan IKKE
> bruge echinacea til behandling af lungebetændelse - er i rigtig
> kloge?

PS: Mon denne posting er en troll, eller spiller folk virkelig russisk
roulette med deres helbred på en så tåbelig måde? Jeg er målløs.

Husk at få fat i en økologisk kiste til hende, så hun ikke går igen.
Hvor skal vi sende bårebuketterne hen?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Rado

Dato : 10-03-07 04:06

On Thu, 8 Mar 2007 13:46:22 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>husråd (udover omslag samt at inhallere varme dampe, som hun ikke har lyst

Uanset hvilken behandling man vælger er det altid en god ting også at
have den rigtige mentale holdning til tingene:

"Sindet er herre over den fysiske krop. Og som jeg har sagt er kroppen
en meget føjelig og lydig tjener. De fleste ved bare ikke hvordan de
skal bruge deres sind, snarere det modsatte. Ikke nok med at de ikke
ved hvordan de skal bruge sindet, de bruger det direkte forkert - på
den værst tænkelige måde.

Sindet og dets forestillinger har en betydelig magt over kroppen og
påvirker denne direkte, og sædvanligvis bruger man denne magt til at
gøre sig selv syg med. For så snart det mindste problem opstår,
begynder sindet at forestille sig alskens ubehagelige og uhyggelige
ting, og spørge sig selv om det nu kan være det eller det der er galt,
om hvordan det vil udvikle sig, og hvordan det hele mon vil ende.

Men hvis man, i stedet for at lade sindet begynde sit destruktive
arbejde brugte den samme kraft på at skabe positive forestillinger -
f.ex. simpelthen ved at have tillid til sin krop, fortælle den at det
blot er noget forbigående uden større betydning, på en måde så den
virkelig forstår budskabet og tager imod det, så vil sygdommen
forsvinde lige så hurtigt som den er kommet. Man kan på denne måde
helbrede sig selv på sekunder - hvis man ved hvordan man gør dette,
kan man opnå vidunderlige resultater." - Sri Aurobindo

http://5-dimension.org/temp/VEV86-1-Brofman.pdf
http://www.healer.ch/success.html

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : C.H

Dato : 10-03-07 10:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helbrede sig selv på sekunder - hvis man ved hvordan man gør dette,
> kan man opnå vidunderlige resultater." - Sri Aurobindo

Er du selv behandler Rado?
Hvis du er, så er du i fuld gang med at save den gren over, du sidder på....
Det eneste du bør gøre i denne situation er, at anbefale vedkommende at gå
direkte til lægen - og det kan KUN gå for langsomt.
Når hun så har været det, så kan du jo hjælpe hende med livsindstillingen.

Om jeg begriber at du tør andet... Der er liv på spil, når det drejer sig om
lungebetændelse...

CH

Fra : gb

Dato : 10-03-07 12:14

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> http://5-dimension.org/temp/VEV86-1-Brofman.pdf
> http://www.healer.ch/success.html

Rado - her kan det dreje sig om liv eller død. Hvad fanden har du gang
i? Er du vanvittig?

--
GB

Fra : Rado

Dato : 10-03-07 20:38

On Sat, 10 Mar 2007 11:14:23 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

>Rado - her kan det dreje sig om liv eller død. Hvad fanden har du gang
>i? Er du vanvittig?

Har jeg opfordret nogen til ikke at gå til lægen? Læs hvad jeg
skriver:

"Uanset hvilken behandling man vælger er det altid en god ting også at
have den rigtige mentale holdning til tingene".

Hvis Hans' kone ikke ønsker at gå til lægen (jeg ved tilfældigvis lidt
om hende, så det vil jeg ikke udelukke kunne være tilfældet), så kan
de råd jeg giver her i høj grad forøge chancerne for helbredelse, hvis
hun forholder sig rigtigt til dem. Det samme er tilfældet hvis hun
vælger at gå til lægen. Altså i begge tilfælde alt at vinde, intet at
tabe.

Jeg fravalgte selv det etablerede behandlingsystem for mange år siden,
fordi jeg har lært hvordan jeg kan helbrede mig selv (hvilket jeg
efterhånden har gjort mange gange). Men jeg opfordrer bestemt ikke
andre til at gøre det samme, medmindre de selv føler det er det
rigtige for dem. Men hvis de gør, så støtter jeg dem til gengæld fuldt
ud i den beslutning.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-03-07 20:56

Rado skrev:

> "Uanset hvilken behandling man vælger er det altid en god ting også at
> have den rigtige mentale holdning til tingene".

Korrekt!

> [...]
> andre til at gøre det samme, medmindre de selv føler det er det
> rigtige for dem. Men hvis de gør, så støtter jeg dem til gengæld fuldt

Fint nok!

Til alle:

Tog selv en urinrørsbetændelse for en del år siden med hakkede
nasturcie-(tallerkensmækker-)blade og Wolles dråber hvor jeg ellers var vant
til penicilin, så dét...

Bruger selv Urtepencil ved halsbetændelse osv.

Min hustru mener at hendes imunforsvar bliver smadret en måned frem af
penicilinbehandling, og da hun skal 3 uger til udlandet er det ikke hvad hun
har brug for.

Hun er i øvrigt i bedring nu efter 3 dage med Urtepencil - har bl.a. ingen
smerter mere.
Hans

Fra : GB

Dato : 11-03-07 03:11

> Min hustru mener at hendes imunforsvar bliver smadret en måned

Troll!

--
http://www.phyton.dk/urter/
GB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-07 11:10

Den 11-03-07 03.11 skrev GB følgende:
> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote

> Troll!

Jeg er bange for, at det ikke er tilfældet. Man kan håbe, at de selv har
stillet diagnosen lungebetændelse, og at de tager fejl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-03-07 23:28

Kim Ludvigsen skrev:

> Man kan håbe, at de selv
> har stillet diagnosen lungebetændelse, og at de tager fejl.

Min hustru stillede selv diagnosen, men fik den bekræftet via et
røntgenbillede i mandags.

Der var ar, men nu ikke længere betændelse.
Hans

Fra : C.H

Dato : 11-03-07 16:04

> Til alle:
>
> Tog selv en urinrørsbetændelse for en del år siden med hakkede
> nasturcie-(tallerkensmækker-)blade og Wolles dråber hvor jeg ellers var
> vant til penicilin, så dét...

Der er da ved gud en enorm forskel på en urinvejsinfektion og en
lungebetændelse. Jeg synes I opfører jeg ansvarsløst.

> Bruger selv Urtepencil ved halsbetændelse osv.

Stadigvæk ikke det samme som en lungebetændelse

> Min hustru mener at hendes imunforsvar bliver smadret en måned frem af
> penicilinbehandling, og da hun skal 3 uger til udlandet er det ikke hvad
> hun har brug for.

Nææ, men det kan da være, at hun helt slipper for sin tur til udlandet. Hvis
I har stillet den rigtig diagnose og I fortsætter ad den vej, I er begyndt,
så er I heldige hvis hun ender på hospitalet i de tre uger.
En lungebetændelse er dødsensfarlig uden behandling - hendes immunsystem kan
I tage jer af bagefter og bruge alle de alternative midler, I kan opdrive.

> Hun er i øvrigt i bedring nu efter 3 dage med Urtepencil - har bl.a. ingen
> smerter mere.

Jeg kan kun ryste på hovedet....

CH

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 00:39

On Sat, 10 Mar 2007 20:56:29 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Fint nok!

Jeg vil dog understrege at man virkelig skal føle at man har
tilstrækkelig styr på det, når det drejer sig om infektioner der kan
være livstruende. Ellers er det bedre at vælge den sikre løsning, og
få noget penicillin. Better safe than sorry.

>Hun er i øvrigt i bedring nu efter 3 dage med Urtepencil - har bl.a. ingen
>smerter mere.

Lyder godt - fortsat god bedring herfra. Men hvis det skulle blive
værre igen vil jeg nok foreslå at gå til lægen. Ikke for at male
fanden på væggen (det er der nok der har travlt med i forvejen), men
fordi det nok er det fornuftigste _under de aktuelle omstændigheder_ ,
efter hvad jeg umiddelbart kan vurdere.

Og så bagefter arbejde på at opbygge et immunforsvar der er så stærkt
at man simpelthen bliver uimodtagelig for den slags. Det er som
bekendt altid bedre - og også lettere - at forebygge, fremfor at
helbrede. Jeg kan varmt anbefale Martin Brofmans bøger og CDer i den
sammenhæng, det er simpelthen det ypperste inden for alternativ
behandling og forebyggelse.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 06:54

Rado skrev:

> [...]
> helbrede. Jeg kan varmt anbefale Martin Brofmans bøger og CDer i den
> sammenhæng, det er simpelthen det ypperste inden for alternativ

Skal hilse fra min hustru - hun siger at hun også har taget
imunforsvarstyrkende medicin såsom Echinacea, Engystol, Biotomin, magnesium,
jern, calcium og c-vitaminer samt at hun har genoptaget sin vinterbadning
- i går gravede hun hele haven, så det går da fremad

Derudover bruger hun bl.a. også visualisering (lys i lungerne)

Hun kendte ikke Martin Brofman så dét har vi nu skrevet ned
Hans

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 07:41

On Mon, 12 Mar 2007 06:54:05 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>jern, calcium og c-vitaminer samt at hun har genoptaget sin vinterbadning
> - i går gravede hun hele haven, så det går da fremad

Ja så kan hun vel ikke være helt til hundene

>Derudover bruger hun bl.a. også visualisering (lys i lungerne)

OK. Det er også en central del af Brofmans metode. Så har hun sikkert
også en hel del mere styr på det end umiddelbart fremgik af det du
skrev

>Hun kendte ikke Martin Brofman så dét har vi nu skrevet ned

Hans bøger findes også på dansk (det er vist ikke nævnt på hans
website: http://healer.ch ), den ene hedder "Alt kan heales", den
anden "Bedre syn ved bevidsthedsændring".

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 08:01

On Mon, 12 Mar 2007 07:41:29 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Hans bøger findes også på dansk (det er vist ikke nævnt på hans
>website

Nå, det er de nu alligevel kan jeg se:

http://www.healer.ch/dk-BogogCD.htm

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 08:28

Rado skrev:

> Ja så kan hun vel ikke være helt til hundene

Nej

> OK. Det er også en central del af Brofmans metode.

Ok

> Så har hun sikkert
> også en hel del mere styr på det end umiddelbart fremgik af det du
> skrev

Dét kan ikke udelukkes

> Hans bøger findes også på dansk (det er vist ikke nævnt på hans
> website: http://healer.ch ), den ene hedder "Alt kan heales", den
> anden "Bedre syn ved bevidsthedsændring".

Gik umiddelbart efter sidste indlæg ind på biblio.dk for at bestille et
bredt udvalg af hans bøger
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 08:42

Rado skrev:

> Hans bøger findes også på dansk (det er vist ikke nævnt på hans
> website: http://healer.ch ), den ene hedder "Alt kan heales", den
> anden "Bedre syn ved bevidsthedsændring".

Har du prøvet at lege med sidstnævnte?

Lånte for knap 30 år siden en bog der vistnok hed "Bort med brillerne" - men
havde ikke tålmodighed til at gennemføre øvelserne.
Hans

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 12:09

On Mon, 12 Mar 2007 08:42:29 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Har du prøvet at lege med sidstnævnte?

Ja - ikke lige med Martins anvisninger, men det er længe siden jeg
gennem mit arbejde med min bevidsthed opdagede at der var en
sammenhæng mellem mit syn og min bevidsthedstilstand. Og hans
forklaringer og beskrivelser af de her sammenhænge svarer ganske til
mine egne erfaringer.

Jeg er nok en hel del mere "bevægelig" rent bevidsthedsmæssigt end de
fleste, dvs. jeg kan meget hurtigt opløse mentale blokeringer og
negative tilstande, til gengæld kan de så vende lige så hurtigt
tilbage igen hvis jeg ikke har fået dem helt ud af systemet. Her har
jeg flere gange oplevet at mit syn har svinget ret hurtigt fra uskarpt
til skarpt eller omvendt, når en sådan blokering der har påvirket mit
syn er blevet opløst hhv. kommet igen. I ekstreme tilfælde kan skiftet
ske på sekunder - det er en ret besynderlig oplevelse.

Men det er også noget der giver en god indsigt i de her ting - hvis
skiftet i bevidsthed og syn (eller andre fysiske organer) sker over en
længere periode lægger man som regel ikke rigtig mærke til
sammenhængen. Lige som med frøen i vandet der varmes langsomt op, og
derfor ikke bemærker den bliver kogt.

>Lånte for knap 30 år siden en bog der vistnok hed "Bort med brillerne" - men
>havde ikke tålmodighed til at gennemføre øvelserne.

Nej det er nok det største problem med de her ting der ikke er
decideret livstruende - man vælger ofte den letteste løsning, i det
her tilfælde brillerne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 12:25

Rado skrev:

> Ja - ikke lige med Martins anvisninger, men det er længe siden jeg
> gennem mit arbejde med min bevidsthed opdagede at der var en
> sammenhæng mellem mit syn og min bevidsthedstilstand.

Okay!

> [...]
> syn er blevet opløst hhv. kommet igen. I ekstreme tilfælde kan skiftet
> ske på sekunder - det er en ret besynderlig oplevelse.

Ja, dét ku jeg forestille mig!

> [...]

> Nej det er nok det største problem med de her ting der ikke er
> decideret livstruende - man vælger ofte den letteste løsning, i det

Ja

Må prøve at se om jeg får overskud til at lege med de her ting igen når vi
får bøgerne hjem
Hans

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 12:56

On Mon, 12 Mar 2007 12:09:21 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]

Iøvrigt er der mange der beretter om forbedret syn i større eller
mindre grad (ofte bekræftet gennem målinger hos øjenlæge), efter at
have brugt Martins metode, på siden her:

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 13:33

Rado skrev:

> Iøvrigt er der mange der beretter om forbedret syn i større eller
> mindre grad (ofte bekræftet gennem målinger hos øjenlæge), efter at
> have brugt Martins metode, på siden her:
>
> http://www.healer.ch/success.html

Okay - må se hvordan tålmodigheden er
Hans