Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Grafikkort og widescreen
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-03-07 21:00

Hej Gruppe.
Er lidt usikker på om jeg skulle have været i
grafikkortgruppen, men så alige vel ikke.

Mit spørgsmål er, jeg har et nVidia kort som
har en max opløsning på 1600x1024. Se det
er 1,6x1 lige som widescreen, men har til min
forbløffelse opdaget at alle de skærme jeg har kik
på, har en påløsning på 1680x1050.
Kan jeg bruge mit grafikkort eller skal der nyt til?

Vil rigtig gerne have en ny skærm, men hvis grafikkortet
skal skiftet skal hele pc'en vist have turen.

mvh
Henning

Fra : J

Dato : 19-03-07 09:16

On Sun, 18 Mar 2007 21:00:27 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> wrote:

> [...]
>
>Vil rigtig gerne have en ny skærm, men hvis grafikkortet
>skal skiftet skal hele pc'en vist have turen.

Det er ldt af et dilemma, du er i.

De forskellige grafikkort leverandører specificerer ikke på deres
hjemmesider, om grafikkortene kan widescreen. Der er ikke andet at
gøre end at prøve.
Men du kan gøre det, at du installerer nyeste driver til grafikkortet.
Kender du proceduren ? den gamle grafikkort driver skal først
afinstalleres i Kontrolpanel, Afinstaller/Installer programmer.
Nyeste driver fra nvidia.com

Din nye skærm kan du så bestille over nettet. Så har du 14 dages
returret. Pas på emballagen, den skal evt. genbruges.

Så prøver du det af.
Jeg har haft problemet med flere grafikkort, som ikke har kunnet ramme
mit flad-TV's 1360x768.
Men et så billigt kort som geforce6200 (der fås i lavprofil) kan godt
! Det viser sig først, når widescreen skærmen sidder på.

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 19-03-07 10:03

On Mon, 19 Mar 2007 09:15:47 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>De forskellige grafikkort leverandører specificerer ikke på deres
>hjemmesider, om grafikkortene kan widescreen. Der er ikke andet at
>gøre end at prøve.

Hvis man bruger Powerstrip kan man få ethvert grafikkort til
at spytte alle mulige opløsninger ud, også widescreen.

Fra : J

Dato : 19-03-07 10:38

On Mon, 19 Mar 2007 10:03:19 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Hvis man bruger Powerstrip kan man få ethvert grafikkort til
>at spytte alle mulige opløsninger ud, også widescreen.

Jeg har altså ikke haft held med det ! med sis-onboard.

Men det er da et forsøg værd.

mvh

John