Synology 101g+ "Network no longer availabl~
Fra : Christian

Dato : 17-03-07 23:25

Hej
Jeg har en Synology 101g+ NAS server, som jeg egentlig er ganske udemærket
tilfreds med. Men jeg har et irriterende problem, hvor jeg er ved at løbe
tør for ideer mht løsningen.

Når jeg kopiere større mænger data fra Serveren over netværket, får jeg
meget ofte en fejlmeddelelse om at "the specified network is no longer
available". Jeg har prøvet prøvet følgende....

- Opgradere serveren med seneste firmware fra Synology's support website
- Udskiftet netværkskabel mellem server og PC (for at udelukke at kablet var
defekt)
- Prøvet at slå firewall fra på PC'en (for se om det evt var den der kunne
blokere).

Desværre har ovenstående ikke hjulpet. Problemet irritere mig voldsomt, idet
det fx er umådeligt vanskeligt at tage backup fra serveren af større mænger
data eller blot at skulle kopiere mange data til en PC'er over netværket.

Er der nogen der har oplevet tilsvarende problem og som måske ved hvad
årsagen kan være ?
.....og endnu bedre hvis nogen kender til en løsning vil det være meget
velkomment.

mvh
Christian

Fra : Svend

Dato : 19-03-07 11:50

Christian skrev:
> [...]
> meget ofte en fejlmeddelelse om at "the specified network is no longer
> available". Jeg har prøvet prøvet følgende....

Det lyder som om servicen crasher, hvis du prøv at pinge den mens den
går ned fortsætter ping med at svarer ?

hvordan kommer den op igen ?

--
Svend

Fra : Christian

Dato : 19-03-07 21:56

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
> Christian skrev:
>
> Det lyder som om servicen crasher, hvis du prøv at pinge den mens den går
> ned fortsætter ping med at svarer ?
Når den går ned sker det ved at den står og "tygger" på den fil den er nået
til og når den når en time out kommer meddelelsen "specified network no
longer avaiable". Hvis jeg prøver det du skriver at ping serveren når den er
ved at gå ned - så vågner den op igen og kan fortsætte. Dvs det kan lade sig
gøre at kopiere store mængder data ved at pinge serveren regelmæssig under
overførslen, for at den ikke gå ned. Jeg får stadig svar fra serveren hvis
jeg pinger den når fejlmeddelelsen er fremkommet.

> hvordan kommer den op igen ?
Normalt kan jeg bare tilgå serveren igen og starte overførslen forfra igen.
Men problemet eksisterer fortsat. Jeg er i stedet nødt til at kopiere de
store mængder data lidt ad gangen (hvis det er flere filer), men problemet
bliver jo større hvis den store datamængde jeg skal kopiere kun bestå af en
enkelt fil. Løsningen som det det ser ud lige nu vil så være at sidde og
pinge serveren hele tiden under overførslen, men det er jo lidt irriterende
at det skal være nødvendigt.

/Christian

Fra : Svend

Dato : 20-03-07 21:45

Christian skrev:
> [...]
> pinge serveren hele tiden under overførslen, men det er jo lidt irriterende

Ja, sort. med ping -t kører ping uendeligt til du selv standser den med
ctrl-c

Har du enablet telnet på den og installeret noget custom software ?
--
Svend