exe-fil med parametrer
Fra : Bjørn G

Dato : 13-03-07 00:36

Hej gruppe
Jeg er ved at skrive en morse-encoder i C, og kunne godt tænke mig at lave
noget i retning af:
morse.exe "her er min morsekode"
Men hvordan skriver jeg ind at den skal hive fat i en parameter?

Kærlig hilsen Bjørn

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 13-03-07 01:33

Bjørn G wrote:
> Jeg er ved at skrive en morse-encoder i C, og kunne godt tænke mig at lave
> noget i retning af:
> morse.exe "her er min morsekode"
> Men hvordan skriver jeg ind at den skal hive fat i en parameter?

int main(int argc, char *argv[])

argc indeholder antal argumenter
argv[i] indeholder det i'te argument

(argument 0 er navnet på programmet)

Arne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-07 09:44

Arne Vajhøj skrev:

> int main(int argc, char *argv[])

> argc indeholder antal argumenter
> argv[i] indeholder det i'te argument

> (argument 0 er navnet på programmet)

Og argc er altid mindst 1 (af samme grund). Hvis der er givet
parametre på kommandolinjen, er den større end 1.

--
Bertel

Fra : Thormod Johansen

Dato : 17-03-07 01:51

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Og argc er altid mindst 1 (af samme grund). Hvis der er givet
> parametre på kommandolinjen, er den større end 1.

Lærte I c++ på datamatikeruddannelsen i Horsens?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-03-07 09:15

Thormod Johansen skrev:

> Lærte I c++ på datamatikeruddannelsen i Horsens?

Jeg gik på et hold der lærte grundlæggende programmering i C.
Senere lærte vi OOP i Java. På det sidste semester havde jeg så
C++ som valgfrag.

De hold der fulgte efter, lærte begge dele i Java.

--
Bertel