toldbehandling og fortoldining?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-03-07 10:56

Jeg er importregistreret og har købt en flok brugte bøger på ebay. Nu har
jeg så fået tilsendt bøgerne, som er købt af en privatperson i Vancouver.
Pakken bliver toldbehandlet her i Danmark og jeg bliver opkrævet godt
hundrede kroner i told. Jeg er ikke bekendt med toldregler - så derfor: ved
nogen her om der er told på køb af brugte bøger mellem to privatpersoner
mellem to lande ?

Kh
Bjørn

Fra : Sætterniissen

Dato : 11-03-07 11:20

Det er der jo tilsyneladende, hvis du har betalt det.

Ja naturligvis - hvorfor skulle private/brugthandler være undtaget? Undtog
man det ville der jo være basis for en masse fup og fidus.

Knud

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 11-03-07 11:47

Held og lykke.

Jeg har lige haft en sag med T&S hvor jeg havde købt noget grej i USA 2
dele, den ene virkede ikke som forventet og blev returneret. Jeg søgte
herefter om at få momsen tilbage af det jeg havde returneret. Der kom en 5
siders afhandling fra en medarbejer hos skat om at man ikke måtte del
tilbage sende, uden at søge om lov ifølge et eller andet cirkulære. Det hele
endte men jeg fik et brev hvor der stod de havde fundet en fejl, så jeg nu
kunne forvente der også blev lagt moms på selve fragten (tidligere var det
kun på selve delene). Og vi taler om en pakke til samlet værdi ca. 4000 dkr.

Den lille mand mod systemet, held og lykke. AP, osv. går fri fordi de er
klogere end "dem" så derfor går de efter de små.