VBscipt -> JavaScript (kald til ASPMail) H~
Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 10-03-07 23:53

hej alle jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, for jeg er i gang med at
tilføje en mail funktion på en web side som køre java script.
Den mail komponent som udbyderen siger jeg skal bruge heder ASPMail, og de
har et eksembel på hvrdan man bruger modulet i VB script, MEN jeg skulle
gerne bruge den fra Jscript, så er der nogle der kan hjælpe med at over
sætte ?
jeg har prøvet mig lidt frem men kan ikke få det til at virkere.

VBscript
<%
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost = "mail.dit-domain.dk"
Mailer.FromName = "Jens Jensen"
Mailer.FromAddress = "mail@dit-domain.dk"
Mailer.AddRecipient "Hans Hansen", "hans@hansen.dk"
Mailer.Subject = "Dette er mit emne!"
Mailer.BodyText = "Kære kunde"& VbCrLf &"Her er en email."& VbCrLf & VbCrLf
&"Mvh. Jens Jensen"
Mailer.CharSet = 2

if not Mailer.SendMail then
Response.Write "Mailing Failed... Error is:"& Mailer.Response
else
Response.Write "sent successfully..."
end if

Set Mailer = nothing
%>

min oversættelse til Jscript
<%

this.objMail = Server.CreateObject('SMTPsvg.Mailer')
this.objMail.RemoteHost = "mail.dit-domain.dk";
this.objMail.FromAddress = "mail@dit-domain.dk";
this.objMail.FromName = "Morten";
this.objMail.Subject = "TEST MAIL";
this.objMail.ContentType = "text/html"
this.objMail.BodyText = "TEST AF MAIL KOMPONENT";
this.objMail.AddRecipient ("Hans Hansen", hans@hansen.dk);

if (this.SendMail)
Response.Write ("sent successfully...");
else
Response.Write ("Mailing Failed... Error is:"& this.Response);

this.objMail = nothing
%>

jeg får denne fejl :
Object doesn't support this property or method

/includes/sendmail.asp, line 13

(linje 13 er : this.objMail = Server.CreateObject('SMTPsvg.Mailer'))

jeg håber der er en der kan hjælpe mig. på forhånd tak.

mvh Morten

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 11-03-07 08:07

Der spørgsmål hører hjemme i asp forumet ikke visual basic