Erfaringer med Artograph Tracer Projektor ~
Fra : S.Sørensen

Dato : 04-03-07 16:12

Hej gruppe,

Jeg har kig på en Artograph Tracer Projektor fra City Kunstnerartikler til
små 1000kr
(link
http://www.kunstnerartikler.dk/projektor__lysbord.6?already_framed=1&c=3766#i )
, men ville lige høre gruppen om der var nogen der havde erfaringer med
denne?
Faktisk er jeg snart så desparat at jeg skal have en projektor, så hvis der
er andre idéer (i samme prisklasse) må I gerne fortælle om det :)

Takker,
Hilsen
Sørensen

Fra : peter hansen

Dato : 04-03-07 17:28

S.Sørensen skrev:
> [...]
> Faktisk er jeg snart så desparat at jeg skal have en projektor, så hvis der
> er andre idéer (i samme prisklasse) må I gerne fortælle om det :)

den kan da bruges, men bemærk den har svag lysgiver "bruges bedst ved
mørklægning" og bemærk også at den kun kan bruges til billeder på 12x12
cm, altså mindre end et fotografi.
Vil du have en brugbar model, så er du af med 10.000 ca.
Du skal måske nok tænke via computer og webcam og gengiver via
projektor. Denne model giver dig mange muligheder for at behandle
billedet i computeren inden du starter med at male.
Du kan også tage en kopi af det du vil male og så få det printet ud på
transparent folie ( f,eks, på biblioteket, (medbrung selv transparent
folien)) og så bruge en overheadprojektor.
Hej igen Peter

Fra : S.Sørensen

Dato : 05-03-07 20:12

"peter hansen" <peterhansen202d@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> transparent folie ( f,eks, på biblioteket, (medbrung selv transparent
> folien)) og så bruge en overheadprojektor.

Tak for svar, Peter.

Alternativet lyder stadig for dyrt dog, så jeg må bare øve mig i at tegne
bedre, eller købe brugt engang...

Hilsen
Sørensen

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 04-03-07 19:15

"S.Sørensen" skrev
> [...]
> Faktisk er jeg snart så desparat at jeg skal have en projektor, så hvis
> der er andre idéer (i samme prisklasse) må I gerne fortælle om det :)

Jeg har ikke meget til overs for den dims - af samme årsager som Peter
beskriver.

Selv har jeg været heldig at finde en sprit ny overhead på qxl - den kan
klappes sammen og puttes i en kuffert, så den fylder intet når den ikke er i
brug. Det er måske lidt oldnordisk, men til gengæld kostede den kun 500,-.

Jeg printer bl.a.selv, men bruger også egne tegnede skitser. Her kan du
bruge alt hvad der er gennemsigtigt - bl.a. plastikposer og plastiklommer,
men selvfølgelig også transparenter.

- Winnie

Fra : S.Sørensen

Dato : 05-03-07 20:13

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge alt hvad der er gennemsigtigt - bl.a. plastikposer og plastiklommer,

Helige Winnie, at finde sådan en til 500kr... :)

Tak for svar.

Hilsen
Sørensen