AM6 Karburator
Fra : Sace

Dato : 04-03-07 00:42

Hej NG!

Jeg har mig en Rieju rs2 Matrix, der jo som bekendt har minarelli am6
motor som på en RS50'er..

Der er monteret en hebo escape udstødning, men ellers er den standard.
Den går sådan set også meget godt, og kører også rimeligt stærkt. MEN.
Bundtræk er simpelt hen ikke noget den har. Jeg har problemer med at
trække op af en kælder nedkørsel, hvorefter den går helt amok med acc
ved 8000 rpm.

Jeg tænkte om det ville hjælpe lidt på det at sætte en 19mm dellorto
på i stedet for den 16mm der sidder på std?

Vil dette give noget, eller er cylinderen for lille til at udnytte
det?

Go weekend ;)

Fra : Brian

Dato : 05-03-07 17:05

"Sace" <andersbp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte om det ville hjælpe lidt på det at sætte en 19mm dellorto
> på i stedet for den 16mm der sidder på std?
>
> Vil dette give noget, eller er cylinderen for lille til at udnytte
> det?

Jeg har kørt med 19mm på en standard 40mm cylle på min scooter, og det hjalp
meget på bundtræk i fht. en 12mm'er. Men husk at din udstødning sikkert er
dimensioneret til at virke ved højere rpm...

Fra : Kasper Egebo

Dato : 10-03-07 15:08

Jeg ville beholde den 16mm karburator.
Ved at skifte til 19mm flytter du effektområdet længere op.

Er 90% sikker på at dit problem ligger i udstødningen.
Prøv at skift til standart, eller evt lav et nyt selv, hvis du har mulighed
for det.

Mvh
Kasper Egebo