Vand
Fra : Iben Holst

Dato : 03-03-07 09:36

Hej,

Det er ikke en vandautomat jeg leder efter, men et tip
til hvordan vi kan indrette "vandingspladsen" til vores
Shetlænder som enten vælter eller vipper så meget med
spanden så madrassen konstant er våd. Med den våde
tid udendøre, skal der voldsomt meget halm til at holde
madrassen tør når han gør sådan, så jeg vil meget gerne
have en anden løsning.

Vi har valgt ikke at installerer vandkopper fordi vi går
og sysler med planer om ny stald/bokse til dem.

Vi har haft spanden hægtet fast i væggen med en karabinhage
som han alligevel altid fik væltet. Enden blev at han ikke fik
ret meget vand i den, men det syntes jeg heller ikke var
holdbart, da han så gik på hovedet i vandtruget når han kom
på fold om morgenen. Den "nye" løsning går på at spanden er
sat fast nede i 2 dæk. Han har ikke kunnet vælte det nær så
ofte, som på den anden måde, men det er alligevel sket for
mange gange og ellers skal han nok få det vippet så godt så det
skvulper meget over så omgivelserne stadig bliver godt våde.
Hvordan han gør ved jeg ikke - ved den første løsning kunne
man tydeligt se på spanden at han brugte tænderne, men den
nye spand har efter 2 måneder stadig ingen bidmærker....

Måske er løsningen lige til - men jeg kan ikke se den!

Iben

Fra : Brian G. Pedersen

Dato : 04-03-07 16:07

Du kan save en plade ud i krydsfiner, som du så laver et hul i som er lidt
mindre end spandens øvre mål. Pladen hænges i et hjørne af boksen så den
hænger i 2 sider evt ved hjælp af et par stumper lægte. Det hjørne der
vender ind i boksen rundes så han ikke kan komme til skade. Du kan evt lave
et par "låse" som kan drejes ind over spanden så han ikke kan fiske den op .

Mvh Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-07 15:11

On 3 Mar., 09:36, "Iben Holst" <r...@os.dk> wrote:
> Måske er løsningen lige til - men jeg kan ikke se den!

Jeg læste godt at I havde prøvet den med dæk, men alligevel:
De store 20 litersspande passer næsten perfekt ned i et 13-14" dæk,
prøv med sådan en spand og så kun et dæk, det gør vi med vores og han
har endnu ikke væltet den.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 12-03-07 10:43

Tak for jeres svar... De muligheder har jeg noteret mig.

Jeg ved ikke lige hvad der er "gået galt" siden jeg skrev
indlægget, for siden da har han faktisk ladet spanden
være?!!

- men nu har jeg lidt at prøve at gøre anderledes såfremt
han starter på det igen.

Iben