Foderautomat
Fra : Michael Olsen

Dato : 27-02-07 22:41

Jeg har gået med en lille tanke om at intellere en foderautomat ved min
hest.

Er der nogen der ved hvor man kan erhverve sig sådan en maskine???

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 28-02-07 22:32

"Michael Olsen" <michael@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg har gået med en lille tanke om at intellere en foderautomat ved min
>hest.
>
>Er der nogen der ved hvor man kan erhverve sig sådan en maskine???

Den bedste løsning er et vækkeur som du sætter til at ringe på angivne
tidspunkter. Når så uret så ringer går du ud og fodrer din hest med håndkraft og
snakker lidt hestesprog med den.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : liz

Dato : 01-03-07 09:26

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Den bedste løsning er et vækkeur som du sætter til at ringe på angivne
> tidspunkter. Når så uret så ringer går du ud og fodrer din hest med
> [...]

Den var god Ole - SS herfra.
Men Google er din ven Michael. Der findes flere på markedet men her ved
første søgning er: -

www.ifeed.dk/feeders.html

MVH Liz

Fra : Karsten Zirfelt

Dato : 02-03-07 17:29

Har du kun en hest? Har den så slet ingen selskab?

Jeg håber du finder din foderautomat

Selv nyder jeg at fodre mine dyr. I alt slags vejr render jeg rundt med et
smil på læben når der bliver vrinsket efter mig.

Hej fra
Irene
--

www.123hjemmeside.dk/ladylama

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 02-03-07 19:49

"Karsten Zirfelt" <zirfelt@mail.dk> wrote:

>Selv nyder jeg at fodre mine dyr. I alt slags vejr render jeg rundt med et
>smil på læben når der bliver vrinsket efter mig.

Er det ikke osse' det det hele går ud på med at ha' hest ???

Det var netop det der fik mig til at foreslå vækkeuret. Jeg har efterhånden hørt
så mange undskyldninger der alle ender med at "jeg har ikke tid".

Undskyld at jeg er lidt grov, men har men ikke tid til at fodre sin hest, skal
man ikke have hest. Hesten er nu engang et levende væsen og ikke en maskine der
skal smøres en gang i timen.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Michael Olsen

Dato : 04-03-07 12:18

> [...]
> skal
> man ikke have hest. Hesten er nu engang et levende væsen og ikke en

Hej.
Nu er det min datter der har stillet spørgsmålet, hun så ikke at det er mit
navn der står som afsender,
men jeg vil give Ole ret, men man kan komme i en situation hvor det ikke er
muligt at fodre
selv eller få andre til det, var selv i situationen sidste måned hvor
knægten skulle på skadestuen her og nu,
hestene blev fodret men måtte køre 100 Km for det, så det ville være godt
med en nødløsning hvis situationen
opstår, og sevfølgelig er hestene ikke maskiner, for så skulle man ikke
holde heste.

Hilsen
Michael.