Moms uden momsregistrering?
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 15:39

Hej
Jeg skal lige spørge, hvorden det nu hænger sammen, hvis man ikke e
momsregistreret.

Her er et eksempel:

Min omsætning er under 50.000 kroner om året, så jeg har vlagt ikke at være
momsregistreret.

Jeg køber en spand til 8 kroner + moms.

Jeg betaler i alt 10 kroner for den.

Jeg sælger spanden for 20 kroner inkl. moms.

Skal jeg afregne moms til SKAT?

Hvis jeg skal afregne til SKAT, hvor meget er det så? (4 kroner eller 2
kroner)

Venlig hilsen
Lars

Fra : BJ

Dato : 07-03-07 15:47

"LarsM" <mail2--netm--dk fjern bindestreger og indsæt snabela og punktum>
skrev i en meddelelse news:45eece68$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg skal lige spørge, hvorden det nu hænger sammen, hvis man ikke e
> momsregistreret.

O.k.

> Her er et eksempel:
>
> Min omsætning er under 50.000 kroner om året, så jeg har vlagt ikke at
> være momsregistreret.

O.k.

> Jeg køber en spand til 8 kroner + moms.
>
> Jeg betaler i alt 10 kroner for den.

Ja.

> Jeg sælger spanden for 20 kroner inkl. moms.

Nej, du sælger den igen for 20 kr. og må under ingen omstændigheder påligne
eller afkræve moms.

Du skal ikke opkræve moms og du kan heller ikke fratrække moms ved varekøb.

> Skal jeg afregne moms til SKAT?

Nej, du er ikke momsregistreret.

> Hvis jeg skal afregne til SKAT, hvor meget er det så? (4 kroner eller 2
> kroner)

Nej, ikke én krone.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 07-03-07 16:18

"BJ" skrev i en meddelelse

> Nej, du sælger den igen for 20 kr. og må under ingen omstændigheder
> påligne eller afkræve moms.

Og her er det vigtigt, at du ikke anfører på din faktura, at beløbet er
inkl. moms.

- Jensby

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-07 00:04

It happens that Jan Bang Jensby formulated :
> Og her er det vigtigt, at du ikke anfører på din faktura, at beløbet er inkl.
> moms.

Skal man så bare undlade helt at nævne moms eller er det ok at skrive
at beløbet er excl moms? (eller er det forkert?)

The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little
longer. - Henry Kissinger

Fra : BJ

Dato : 08-03-07 00:17

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal man så bare undlade helt at nævne moms eller er det ok at skrive at
> beløbet er excl moms? (eller er det forkert?)

Da du ikke er momsregistreret, kan du i sagens natur overhovedet ikke tale
om moms på hverken den ene eller anden mulige eller umulige måde.

Så nej, du skal ikke skrive ordet "moms" på noget som helst.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : lars bo

Dato : 25-03-07 01:13

> [...]
> om moms på hverken den ene eller anden mulige eller umulige måde.
>
> Så nej, du skal ikke skrive ordet "moms" på noget som helst.

Som praktiker er jeg desværre ikke helt enig.
Det er utroligt irriterende at modtage faktura hvor moms ikke er anført, og

skulle gætte sig til om firmaet er momsregistreret eller ej, så få min skyld
anfør venligst
"vi er ikke momsregistreret".
hilsen
lars bo

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-03-07 15:47

LarsM wrote:

> Jeg køber en spand til 8 kroner + moms.
>
> Jeg betaler i alt 10 kroner for den.
>
> Jeg sælger spanden for 20 kroner inkl. moms.
>
> Skal jeg afregne moms til SKAT?

Nej.

Men du kan heller ikke trække moms fra hvis du køber noget, der skal bruges
virksomhedsmæssigt. Dit eneste mellemværende med SKAT er indkomstskatten.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 22:55

Tak for de gode svar