Skærme
Fijala 3554
2407WFP Ghosting forårsaget af gfxkort/har~
Fra : Jeppe

Dato : 07-03-07 12:24

Hejsa,

Jeg fandt dette indlæg på widescreengamingforum.com.
Gutten har desværre ikke fået noget fornuftigt svar.

Kan hardwaren virkelig være skyldt i at skærmen lider ekstraordinær
meget af ghosting?

For mig giver det heller ingen mening.

[CITAT]

Hey guys, been trying to find an answer to my problem, but havent found
anybody say theyve seen ghosting with the 2407wfp

I ordered and got the A03 Mexico version a couple months ago and had to
return it due to ghosting that made my eyes bleed playing games like
Counter-Strike and HL2 (@1920x1200), and even Oblivion (@1280x960) was
giving me problems.

Here's my system specs:

A8N- SLI Deluxe mobo
Athlon 64 3700+
2 Geforce 7600GT in SLI
250GB 7200rpm WD HD
1GB DDR400 RAM

I know this isnt the best rig to run a 24" on, but the framerate in the
games i played was fine (I had to lower settings for Oblivion
obviously). But despite smooth framerate i still saw blatant ghosting.
Even on the desktop moving a browser or folder around caused a blur.

I tried the 2407wfp on a friends rig. His being much better (7950 GX2,
AMD X2 4800+) the ghosting wasnt noticable. This doesnt make sense to me
cuz i thought ghosting was due to the panel and not system dependant.
But the difference was obvious.

[CITAT SLUT]

Fra : Bruno

Dato : 07-03-07 17:56

Jeppe wrote:
> [...]
> Gutten har desværre ikke fået noget fornuftigt svar.
>
> Kan hardwaren virkelig være skyldt i at skærmen lider ekstraordinær

Ikke utænkeligt omend jeg kun kan se det som en forklaring hvis man
bruger et analogt kabel(VGA). Men på den anden side, så kan der måske
godt været problemer også med DVI hvis et grafikkort er defekt.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-03-07 15:47

"Jeppe" <not@shown.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gutten har desværre ikke fået noget fornuftigt svar.
>
> Kan hardwaren virkelig være skyldt i at skærmen lider ekstraordinær

Der kan da muligvis være noget om snakken. Førhen kunne man få skygger
og andet gejl, når man brugte høje opløsninger. Det kan være der er en
flaskehals et sted i dit kort der gør at det ikke er så glad for de høje
båndbredder der kræves ved den opløsning.

Hvad sker der egentlig hvis du sætter opløsningen ned? Er problemet så
stadig der?

- Martin