Blokering
Fra : Henning Madsen

Dato : 05-03-07 23:16

Jeg har en listBox med nogle navne i, når jeg klikker på et af navnene
Startes bla. en timer.
Er det på nogen måde mugligt at blokerer ListBoksen således
at der ikke kan klikkes på et nyt navn før timeren er stoppet ??

Spørsmål 2 Med en program stump således
Printer.Orientation := poLandscape;
Form1.Print;
Var det med min gamle og mindre skærm mugligt at printe
hele skærmen , men nu med en større skærm mangler der noget på de to sider.
Er der nogen måde at klare det på ??

Spørsmål 3 en udprintning af skærmen hvor der på Formen er lagt en Image
hvorpå der er lagt en BMP tegning, med forskellige farver.
Problemet er at en ellers flot grøn farve (Græsplænen) bliver gul (og det
ikke engang sommer endnu).
En grå bliver orange osv. Det kan jeg ikke se noget logik i ??

Et svar vel som sædvanlig være dejligt at få på disse underlige ting ??

mvh
Henning

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 06-03-07 09:34

> [...]
> Er det på nogen måde mugligt at blokerer ListBoksen således
> at der ikke kan klikkes på et nyt navn før timeren er stoppet ??

Jeps. ListBox1.Enabled := False; Og, på OnTimer(Sender: TObject) eventet
skriver du: ListBox1.Enabled := True;

> [...]
> Var det med min gamle og mindre skærm mugligt at printe
> hele skærmen , men nu med en større skærm mangler der noget på de to

Sæt din forms PrintScale property til poPrintToFit.

> [...]
> ikke engang sommer endnu).
> En grå bliver orange osv. Det kan jeg ikke se noget logik i ??

Har du sat farve patroner korrekt *s*? Er en af dine patroner stoppet til?
Tjekl, om du kan udskrive via et andet program. Eksempelvis Paint som følger
med Windows. Du kan tage et skærmprint og paste det ind i Paint. Prøv
herefter at udskrive.

Det er et velkendt problem, at kun Microsoft Word, Excel, osv. kun kan
udskrive korrekt via Windows Printing System. Jeg har dog ikke været ude for
det med farverne. Jeg har været ude for, at bogstaver ser forkerte ud eller
helt mangler. Tjek, om du har installeret den korrekte printerdriver og om
det er den seneste version du anvender.

/Brian