Type til beløb
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 15:31

Hej.

Jeg skal lige have afklaret, hvilken type jeg skal bruge, når det er beløb,
jeg har fat i.

Indtil nu har jeg rodet med typen REAL, men der er også en der hedder
CURRENCY og DOUBLE, som fylder det samme.

Men hvad er det mest normale at bruge?

vh
Knud

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 27-02-07 15:45

> [...]
>
> Indtil nu har jeg rodet med typen REAL, men der er også en der hedder
> CURRENCY og DOUBLE, som fylder det samme.

Det er Currency. Den afrunder automatisk til to decimaler. Jeg mener
faktisk, at den følger Windows Opsætningen. Tallet bliver dog ikke mere
korrekt beregnet (o; Double er lige så god. Real er levn fra fortiden, da
CPU'erne ikke kunne beregne kommatal. Den bruges ikke længere. Er alt for
unøjagtig og langsom at bruge. Den bevares kun pga. bagudkomtatibilitet.

/Brian