kopiere og slette en fil på HDD i VB6
Fra : EP

Dato : 26-02-07 22:11

Hej derude i gruppen

Hvordan kopierer man en fil fra eks. drev A til HDD drev C
og hvordan sletter man en fil på HDD, alt skal gerne gøres via programmering
i et VB6 Project
Jeg kan ikke finde noget om det i VB6 - men laver jeg kommandoerne i en BAT
fil og kalder BAT filen fra VB6 virker det OK, men der må da findes en mere
prof. løsning.
Er der nogen der har et forslag

mvh
Erik P.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-02-07 22:27

EP wrote:
> [...]
> fil og kalder BAT filen fra VB6 virker det OK, men der må da findes en mere

I Visual Basic er der et magisk trylleord, der næsten altid virker: <F1>
aka 'Hjælp'.

Og hvad skal man så søge efter monstro.. Filkopiering, hm, hm. På
engelsk bliver det noget i retning af 'FileCopy'..

vupti

mvh

Krabsen

...ikke (kun) for at være flabet, men du kan nu ikke have været ret langt
inde i hjælpesystemet hvis du påstår, at du ikke kan finde det..

Fra : EP

Dato : 26-02-07 23:35

Hej Igen "Krabsen"

Jeg forstår godt dit lidt spydige svar, men jeg har brugt <F1> hjælp og der
står kommandoerne ganske rigtigt men

eks. " delete file A:\*.txt ", som beskrevet i hjælp giver Compile
rror - syntax error, men måske skriver jeg noget forkert, derfor mit
spørgsmål til gruppen

mvh
Erik

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-02-07 09:31

EP wrote:
> [...]
>
> eks. " delete file A:\*.txt ", som beskrevet i hjælp giver Compile
> rror - syntax error, men måske skriver jeg noget forkert, derfor mit

Og vi er enige om, at det er hjælpen til Visual Basic, du har kigget i??

Hvordan du der har fundet en kommando der hedder 'delete file' er mig
lidt af en gåde, for den hedder faktisk 'Kill'. 'Delete file' fremkommer
i min MSDN kun inforbindelse med Visual SourceSafe..

Hvis du under hjælpen for 'FileCopy' klikkede på 'See also' - hvilket
altid er en god ide! - er der en henvisning til lignende kommandoer,
herunder 'Kill'.

mvh

Krabsen

Fra : EP

Dato : 27-02-07 18:32

Hej "Krabsen"

Har nu ved hjælp af ordet "Kill" fundet kommandoerne og så gået til "See
also"
Rigtig mange Tak for din hjælp

mvh
Erik P.

Fra : JDD

Dato : 06-03-07 11:59

> [...]
> BAT fil og kalder BAT filen fra VB6 virker det OK, men der må da findes en

Du kan bruge filesystem objekt

gå i menuen projekt og references og inkluder Mocrosoft scripting runtime

Så kan du bruge dette

Dim fso As FileSystemObject

fso.CopyFile "fra", "til"
fso.MoveFile "fra", "til"