Philips VOIP 321 "basestation ikke fundet"
Fra : Bente Feldballe

Dato : 24-02-07 16:52

Jeg købte for nogle måneder siden en tlf af ovennævnte type og fik
installeret Skype m.v. Det meste af tiden fungerer det upåklageligt, men af
og til optræder et ret irriterende problem med, at computeren melder
"Basestation ikke fundet", hvilket så igen betyder, at jeg ingen adgang har
til at ringe op til mine Skype-kontakter men får meddelelsen "Utilgenglig"
på telefonens display, når jeg vælger menuen Skype > Kontakter.

Telefonen fungerer altid upåklageligt, når den anvendes som almindelig
telefon.

De fleste gange kan problemet løses ved at genstarte PC'en, men i dag er det
helt galt. Jeg kan simpelthen ikke få PC'en til at finde basestationen. Jeg
har genstartet PC'en flere gange og også haft lukket helt ned en enkelt
gang. Jeg har kontrolleret alle kabler, alle sidder, hvor de skal. Har haft
dem ude og sat dem i igen. Har flyttet USB-stikket til en anden port på
USB-hubbet. Alt uden resultat.

Fejlfindingen i brugervildledningen foreslår følgende, hvis kontaktlisten er
"utilgenglig":

- Tjek om din basisstation er forbundet med PC'en - Ja, det er den.
- Tjek, om Skype kører på PC'en. - Ja, Skype kører.
- Tjek om VOIP 321 driveren kører på PC'en. - Ja, det gør den, men i stedet
for lyseblåt, som er den "normale" farve, er ikonet på nederste linje rødt.
Jeg har geninstalleret hele skidtet fra CD'en, det virker stadig ikke..
- Flyt håndsættet tættere på basestationen, hvis det er ud af rækkevidden. -
Afstanden er ca. 20 cm, hvilket vist bør regnes som indenfor rækkevidde..

Har andre oplevet tilsvarende med denne model? Findes der en løsning på
problemet, eller er der ikke andet at gøre end at tage telefonen under armen
og spadsere hen og kræve en bytter?

Med venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : Leo Havmøller

Dato : 25-02-07 10:47

> Jeg har geninstalleret hele skidtet fra CD'en, det virker stadig ikke..

Hent nyeste software fra nyeste software fra Philips support, og brug den.
Hent nyeste Skype fra www.skypecom.
Jeg kan se at der også findes et diagnostic tools på Philips support, prøv
det.

> Findes der en løsning på problemet, eller er der ikke andet at gøre end at
> tage telefonen under armen og spadsere hen og kræve en bytter?

Jeg tvivler på at det vil gøre en forskel. Kontakt Philips kundeservice
først.

Leo Havmøller.

Fra : Bente Feldballe

Dato : 26-02-07 10:22

Hej Leo,

> [...]
> Hent nyeste Skype fra www.skypecom.
> Jeg kan se at der også findes et diagnostic tools på Philips support, prøv

Tak for dine forslag, jeg vil prøve at opdatere softwaren. Skype er allerede
nyeste version, den er opdateret indenfor de seneste 2 uger.

I denne omgang lykkedes det til sidst at få liv i forbindelsen ved at tage
stikket til basen ud af stikkontakten og sætte det i igen - det eneste stik,
jeg ikke havde tænkt på at pille ved..

Med venlig hilsen

Bente Feldballe