Tør hud
Fra : Marianne

Dato : 24-02-07 13:41

Hej

For år tilbage kunne man købe en flaske et-eller-andet på Apoteket til
behandling af tør hud. Det var en 1 ltr. flaske med en hvidlig væske til
brug i badet, duftede af ingenting og virkede meget klinisk.

Jeg mener at huske fra dengang, at man brugte det på plejehjem. men desværre
husker jeg overhovedet ikke, hvad det hed.

Nu har jeg været rundt på 4-5 apoteker, og de aner ikke hvad jeg snakker om.

Er der nogen, der kan hjælpe mig og min hukommelse?

mvh
marianne

Fra : gb

Dato : 24-02-07 13:59

"Marianne" <skriv@ikke.dk> wrote in

> Er der nogen, der kan hjælpe mig og min hukommelse?

Uparfumeret fugtighedscreme, monstro?

--
GB

Fra : Marianne

Dato : 24-02-07 15:53

> Uparfumeret fugtighedscreme, monstro?

Næh nej. Det var noget mælkeagtigt væske (konsistens + farve =
skummetmælksagtigt).

mvh
marianne

Fra : D

Dato : 24-02-07 17:53

"Marianne" <skriv@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om.
>
> Er der nogen, der kan hjælpe mig og min hukommelse?

Hej

Er overhovedet ikke sikker, da jeg ikke har tjekket det på vores apotek, og
set om det ser ud som du beskriver.
Men kan det være fra Ceridial? De laver noget bade noget.

Jeg skal prøve at tjekke hvordan det ser ud mandag, når jeg møder ind på
apoteket.

Hilsen Ditte

Farmakonomelev, ansat på et apotek.

Fra : Marianne

Dato : 24-02-07 23:49

> Er overhovedet ikke sikker, da jeg ikke har tjekket det på vores apotek,
> og set om det ser ud som du beskriver.
> Men kan det være fra Ceridial? De laver noget bade noget.

Det var - så vidt jeg husker - ikke noget 'mærke', og det havde kun sit
kemiske navn. Det havde været omtalt i en dameblad, og i ugerne efter blev
apotekerne angiveligt støvsuget! Det kostede 'ingenting', dvs 60-80 kr for 1
ltr. Blev solgt i de karakteristiske matte plastflasker i literstørrelse.

Vi er nok 15-20 år tilbage

> Jeg skal prøve at tjekke hvordan det ser ud mandag, når jeg møder ind på
> apoteket.

Åh - vil du! Det vil jeg være glad for. Tak!

mvh
marianne

Fra : D

Dato : 26-02-07 21:00

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> literstørrelse.
>
> Vi er nok 15-20 år tilbage

> Åh - vil du! Det vil jeg være glad for. Tak!

Hej Marianne

Nu har jeg så kigget på apoteket.
Kan ikke huske det præcises navn, men det var noget med Te Pa Va, vi får det
fra Skanderborg Apotek.
Det er en mælkehvid væske, badeolie til tør hud.
Ceridial badeolien er oliefarvet, sådan lidt brunlig/gullig.
Der har været så hamrende travlt, så jeg glemte nanvet på badeolien.
Men jeg vil mene, at ethvert apotek kan finde frem til det.
Skal nok forsøge igen i morgen, og skrive det præcise navn op *G*

Hilsen Ditte

Fra : Marianne

Dato : 26-02-07 21:40

> [...]
> Men jeg vil mene, at ethvert apotek kan finde frem til det.
> Skal nok forsøge igen i morgen, og skrive det præcise navn op *G*

Hej Ditte

Det vil jeg være meget glad for, hvis du ville.

mvh
Marianne

Fra : D

Dato : 26-02-07 21:42

> Hej Ditte
>
> Det vil jeg være meget glad for, hvis du ville.
>
> mvh
> Marianne

Det at det er fra Skanderborg Apotek, skal du ikke hænge dig i.
Det er et produktionsapotek, der leverer til hele landets apoteker.

Hilsen Ditte

Fra : D

Dato : 27-02-07 18:35

> Hej Ditte
>
> Det vil jeg være meget glad for, hvis du ville.
>
> mvh
> Marianne

Hej igen

Den hedder Tri-Pa-Va
Hvis 1 liters flaske.

Hilsen Ditte

Fra : Marianne

Dato : 27-02-07 21:26

> Den hedder Tri-Pa-Va
> Hvis 1 liters flaske.
>
> Hilsen Ditte

Super! Tak

mvh
marianne

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-02-07 22:36

On Sat, 24 Feb 2007 13:40:51 +0100, "Marianne" <skriv@ikke.dk> wrote:

>For år tilbage kunne man købe en flaske et-eller-andet på Apoteket til
>behandling af tør hud. Det var en 1 ltr. flaske med en hvidlig væske til
>brug i badet, duftede af ingenting og virkede meget klinisk.

Jeg kan huske det fra min barndom (25 år siden) - Badeolie! Jeg har
(og havde endnu værrer dengang) astma eksem - ekstrem tør hud.

Det bestod af vand, en olie, en emulgator og Triton-X45. Man kunne
både købte det færdigblandet som du beskriver, og selv blande det i
størrer portioner.

Et eller andet forsvæver mig at man har fundet ud af at Triton-X45
ikke var så sundt alligevel.

Lidt googling viser at Triton X-45 vist var emulgatoren.
http://www.online-medical-dictionary.org/Triton+X+45.asp?q=Triton+X+45

>Nu har jeg været rundt på 4-5 apoteker, og de aner ikke hvad jeg snakker om.

Fik for mange år siden besked på at det var udgået af sortimentet. Men
der findes stadig badeolier. F.eks.:
http://www.matas.dk/babyklub/Produkter/Babypleje/Baby+Badeolie.htm

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Marianne

Dato : 24-02-07 23:59

> [...]
>
> Det bestod af vand, en olie, en emulgator og Triton-X45. Man kunne
> både købte det færdigblandet som du beskriver, og selv blande det i

Hmmmm ... måske

> [...]
> http://www.online-medical-dictionary.org/Triton+X+45.asp?q=Triton+X+45

> Fik for mange år siden besked på at det var udgået af sortimentet. Men

Matas' badeolie har jeg været igennem. Det er ikke den, jeg søger. Nogle
badeolier lægger sig ligesom oven på huden (Johnsons bl.a.) og trænger ikke
rigtig ind. Matas' også, synes jeg. Andre er bedre - og dyrere. ved ikke om
det har noget at gøre med mineralsk olie ct. planteolie?

Dr. Hauschka og Clarins har fine olier, som bare koster mellem 100-300 kr.
Det er lidt pebret. Man kan jo også blande sin egen - det er måske lidt
billigere?!

mvh
marianne