Oprette en linie samt en tabel
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 23:01

Hej.

Hvordan kan jeg ved brug af Query komponenten oprette en ny tabel samt
indsætte en linie i en tabel (med oplysninger om den nye tabel)

Jeg har på nuværende tidspunkt problemer med at overskue fremgangsmåden.

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 26-02-07 08:58

Du skal bruge SQL:

For at oprette en tabel:

Eksempel:
CREATE TABLE "Employee.db"
(
ID INT
LastName CHAR(50),
FirstName CHAR(50),
Salary NUMERIC(10,2),
DeptNo SMALLINT,
CONSTRAINT z PRIMARY KEY ID)
)

For at indsætte skal du bruge:

INSERT INTO

Der er mange flere kommandoer i SQL og der er meget stof at sætte sig ind i.

Hvis din database er Paradox, hvorfor bruger du ikke bare TTabel
komponenten? Så slipper du for at sætte dig ind i SQL.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:29

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> skrev i en
meddelelse news:OnwEh.3$uY4.1@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Hvis din database er Paradox, hvorfor bruger du ikke bare TTabel
> komponenten? Så slipper du for at sætte dig ind i SQL.

Hej Brian.

Jeg har et fint kendskab til SQL, men jeg mistede overblikket og kunne ikke
overskue opgaven.

Problemet var, at min tankegang gik på, at der skulle oprettes et dynamisk
antal tabeller (en pr. bruger) samt en overordnet tabel til at holde styr på
de øvrige tabeller.

Dvs. hver gang der oprettes en bruger, så skal der oprettes en ny tabel samt
indsættes en linie i den overordnede tabel.

Men efter at have tygget på det over natten, så har jeg overvejet, om
løsningen i stedet ikke bør være noget i retning af kun at have een tabel og
så lave et felt, der hedder fx "bruger" og for at søge ud skrive

SELECT * FROM tabelnavn WHERE bruger = brugernavn

Om SQL-sætningen er helt korrekt her er underordnet, det er selve
fremgangsmåde, jeg skal have bekræftet

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-02-07 11:19

"Knud Bergstein" <nospam tak> wrote in message

> Men efter at have tygget på det over natten, så har jeg overvejet, om
> løsningen i stedet ikke bør være noget i retning af kun at have een tabel
> og så lave et felt, der hedder fx "bruger" og for at søge ud skrive

Jo, det er den helt rigtige måde.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 14:41

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Knud Bergstein" <nospam tak> wrote in message

> Jo, det er den helt rigtige måde.

Tak for hjælpen