ListBox
Fra : Henning Madsen

Dato : 24-02-07 16:47

Jeg har et problem med udskrift til en ListBox, som jeg meget gerne vel have
løst ??

Til ListBox2 bliver hentet nogle navne f.eks 12 stk Anders, 3 stk Børge,
2 stk Per o.s.v. ListBox2 er sat til
sortering og gjort usynlig.

I ListBox1 skal navnene skrives således
12 Anders
3 Børge
2 Per

Det går udmærket med de første 2 navne, men 2 Per kommer ikke med.
Kan det være noget med at der i slutningen sammenlignes en String og en tom
linie ???
Hvordan fikser jeg eventuelt det ??

Stk := 0;
For T := 1 To Antal -1 Do
Begin
Navn0 := ListBox2.Items.Strings[T-1];
Navn1 := ListBox2.Items.Strings[T];
L := CompareText(Navn0,Navn1);
If L = 0 Then Stk := Stk + 1; // Er ens.
If L <0 Then
Begin
ListBox1.Items.Add(IntToStr(Stk +1) + (' ') + Navn0);
//Er forskellig.
Stk := 0;
End;
End;
End;
En løsning på begynder nivo vel være dejligt.

m.v.h
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 00:37

Tilføj denne linie efter løkken:

Fra : Henning Madsen

Dato : 25-02-07 11:27

"Uffe Kousgaard" <look_at_routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Tilføj denne linie efter løkken:

Tak for svaret Uffe det var lige det der manglede
så nu er min søndag reddet.

mvh
Henning