program ændrer farve ???
Fra : Kim

Dato : 24-02-07 19:46

hej i gruppen.

jeg ved der sidder nogle her som ved en hel del... masse mere end mig.
Jeg har fået et problem som gør at når jeg laver mit program færdigt pakker
det med en installer og sender det til feks en ven... så ændrer programmet
farver sådan at de hvide farver bliver blå / sorte og man kan ikke læse hvad
der står, problemet gør sig gældene på flere forskellige maskiner, deres
styresystem er Win Xp.
er der nogen som kan afhjælpe mig med problemet ?
eller forklare hvad problemet kan skyldes ?

Mvh kim

Fra : Desserten

Dato : 25-02-07 10:31

"Kim" <KimCortsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskiner, deres styresystem er Win Xp.
> er der nogen som kan afhjælpe mig med problemet ?
> eller forklare hvad problemet kan skyldes ?

Jeg gætter på at når du programmerer så bruger du system farver til at lave
dit layout i programmet.............har den bruger der skal installere
programmet så ændret sit windows tema, ja så får han en underlig blanding af
farver som ikke var tiltænkt....

Fra : Kim

Dato : 25-02-07 12:36

Hej Desserten

tak for svaret, men desværre løste det ikke problemet!
i mit program har jeg nogle listboxe som er grå og nogle frames som er
hvide.
men når jeg installerer programmet på mine egne 2 maskiner er der ingen
problemer men ligeså snart der er andre som får det så
ændrer de frames farve til sort og man kan altså ikke læse hvad der står
deri

men for at opfølge på dit svar....

farverne som vel er ( Hexidecimal ) læses de ikke ens af alle programmer ?
og styresystemer ?
i mine øjne burde det jo ikke ændre noget, at programmet kommer ud på andres
computere.

er der nogen som har et forslag ?

mvh kim

Fra : Desserten

Dato : 25-02-07 13:25

> [...]
> og styresystemer ?
> i mine øjne burde det jo ikke ændre noget, at programmet kommer ud på

Hvis du skal være sikker på at dine farver ikke ændres så skal du bruge
palette farver og ikke vælge system farver........bare fordi din windows er
sat op til grå baggrund betyder det jo ikke at det er det samme på alle
pc'ere.........nogle ændrer jo på deres farver i windows alt efter
smag............ hvis du så har brugt en system farve og brugeren har ændret
præcis den system farve på sin pc, ja så kan det give nogle meget uheldige
bivirkninger....

&H80000005& sådan ser en system farve ud.....bemærk 8 tallet

&H00000005&. dette er ikke en system farve

Alle system farver starter med &H8

Alle palette farver starter med &H00

Fra : Kim

Dato : 26-02-07 19:04

Hej Desserten undskyld det sene Respons!

men vi er i fuld gang med at teste det, pt, men nu er der opstået andre
problemer.
det ser ud til at hver gang jeg sender programmet mangler det bare en ny
fil...
det er lidt irriterende at vb ikke selv medtager de nødvendige filer i exe
filen ...
mvh kim

ps. du hører om det virkede eller ej ligeså snart jeg har et svar

Fra : Desserten

Dato : 26-02-07 20:41

> [...]
> filen ...
> mvh kim
>
> ps. du hører om det virkede eller ej ligeså snart jeg har et svar

Lyder fint.........held og lykke med det..........afventer spændt dit svar

Fra : Kim

Dato : 26-02-07 23:56

Hej Desserten!

hva skal jeg sige det løste problemet at ændre systemfarverne til Palette
Farver istedetfor

jeg kan ikke takke dig nok du har virkelig været redningsmanden, for hele
mit projekt!

TUSIIIIINNNDDD TAK

Fra : Desserten

Dato : 27-02-07 17:32

> [...]
> Farver istedetfor
>
> jeg kan ikke takke dig nok du har virkelig været redningsmanden, for hele

Glad for at kunne hjælpe...............