Mindre rack
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-07 22:20

Inspireret af Martin...

Hvor finder man et rack-skab, der er max 178 højt, men gerne 80 eller
90 bredt og mindst 60 dybt (gerne 70 aht. servere). Hvis det skal være
fuld bredde og dybde, er rack-skabe typisk også fuld højde, og det har
jeg ikke plads til i kælderen.

CUBIC har nogle der er 80x80 (fint), men så til gengæld 192 høje (æv).

Jeg så også nogle, der passede i størrelsen (Rittal?), men de var alt
for dyre. Det er privat, så det behøver ikke koste 8 kkr.

-A

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-02-07 09:42

> Inspireret af Martin...
>
> Hvor finder man et rack-skab, der er max 178 højt, men gerne 80 eller
> 90 bredt og mindst 60 dybt (gerne 70 aht. servere).

Hvis der skal være lidt plads foran til eksempelvis kabler mellem krydsfeldt
og switch, og bagved til kabler til serverne skal du nok nærmere regne med
ca. 88 cm i dybden.

> [...]
>
> Jeg så også nogle, der passede i størrelsen (Rittal?), men de var alt
> for dyre. Det er privat, så det behøver ikke koste 8 kkr.

Jeg vil foreslå at du kigge lidt på http://www.electroenoc.se og se om der
er noget der passer. Hvis du køber det brugt og skal tilpasse det i højden,
så skal du nok regne med at være en smule fingernem for at tilpasse
metalsider og glasdøren, men det burde ikke være en uoverkommelig opgave.
Tilpasningen af de øvrige stænger, hjørnerne etc. burde være ligetil.

Mvh Sophus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-02-07 13:33

On Tue, 20 Feb 2007 09:41:34 +0100, "Sophus Vørsing \(2670\)"
<newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> wrote:

> Hvis der skal være lidt plads foran til eksempelvis kabler mellem krydsfeldt
> og switch, og bagved til kabler til serverne skal du nok nærmere regne med
> ca. 88 cm i dybden.

Egentlig er det ikke specielt vigtigt med en dør, der kan lukkes, men
det er selvfølgelig en god pointe at huske plads til kabler, både
foran og bagi skabet.

> Jeg vil foreslå at du kigge lidt på http://www.electroenoc.se og se om der
> er noget der passer.

"NS" (åbent rack / stel) og "GSN" ser rimelig fornuftigt ud, men der
skal skæres en del af for at finde plads til det... Og der er ingen
prisindikationer.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Arne Keller

Dato : 21-02-07 10:46

Asbjorn Hojmark skrev:

> "NS" (åbent rack / stel) og "GSN" ser rimelig fornuftigt ud, men der
> skal skæres en del af for at finde plads til det... Og der er ingen
> prisindikationer.

Åbne rack er ofte meget enklere at arbejde med end skabe.

Der findes alu åbne rack som kan bære 4-500 Kg med gevindhuller i stedet
for de tåbelige clips møtrikker.
Forvent at betale omkring 3K for et nyt uden kabelholdere eller andet
ekstraudstyr.

De fleste producenter af skabe kan levere skabe i lavere højde uden
nogen særlig merpris forvent en pris på 3-5K.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.