Rack til montering i "køkkenskab"
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-07 20:25

Hej alle

Jeg har et indbygget skab som mine maskiner står i.
Nu skal jeg have lavet netværket pænt, så dvs et panel med RJ45 udtag, og en
hylde til netværksudstyret i toppen af skabet.

At sætte fx et Cubic Minirack (http://www.cubic.dk/Default.aspx?ID=46) inde
i skabet virker lidt meta, så jeg satser på bare at finde nogle skinner at
montere i det eksisterende skab.

Er der nogen der kender nogle rackskinner beregnet til at montere vertikalt
i et allerede eksisterende skab?

Højden er omkring 50 cm, men jeg er nok under alle omstændigheder nødt til
at save til.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-02-07 09:22

> [...]

> i et allerede eksisterende skab?
>
> Højden er omkring 50 cm, men jeg er nok under alle omstændigheder nødt til

Jeg ville prøve at satse på at købe et brugt rackskab a'la ENOC (der kommer
i samlesæt) og så tilpasse selve "indmaden" til dit skab. Du skal også lige
overveje om du har brug for støtte inde i bunden af (server) skabet, for så
kræver det nok en totaldybde på ca. 80 - 88 cm.

Her er et link til bl.a. hele skabe, openframe skabe, løse sliderails etc.:
http://g2p.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H003241

Mvh Sophus

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-02-07 09:26

> [...]
> i et allerede eksisterende skab?
>
> Højden er omkring 50 cm, men jeg er nok under alle omstændigheder nødt til

Jeg fandt også lige dette link:
http://www.electroenoc.se/?articleId=203&lang=UK

Mvh Sophus

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-02-07 09:30

> [...]

> i et allerede eksisterende skab?
>
> Højden er omkring 50 cm, men jeg er nok under alle omstændigheder nødt til

Så også lige dette: http://www.electroenoc.se/?articleId=201&lang=UK

Mvh Sophus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-02-07 18:05

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@REMOVETHISgmail.com> skrev i en
meddelelse news:45dab14e$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så også lige dette: http://www.electroenoc.se/?articleId=201&lang=UK

Mange tak for linket.
http://www.electroenoc.se/default.aspx?lang=UK&articleId=163 vil være
perfekt til maskiner monteret i bunden, og
http://www.electroenoc.se/documents/2/3/5/Articles/162/1/ukv_4.pdf vil være
perfekt til netværksdimserne øverst.

Skabet er ikke dybt nok til servere der har brug for støtte bagtil, så det
er ikke et problem.

Så kommer det springende punkt:
Nogen forhandlere i .dk der handler med private?

Fra : Arne Keller

Dato : 21-02-07 10:21

Martin Højriis Kristensen skrev:
> [...]
> er ikke et problem.
>
> Så kommer det springende punkt:
> Nogen forhandlere i .dk der handler med private?

enhver elektiker der handler med Solar burde have adgang til EE´s produkter.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-07 20:16

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> enhver elektiker der handler med Solar burde have adgang til EE´s
> produkter.

De lokale elektrikere har set noget spørgende ud når jeg har spurgt til det.

Fra : Arne Keller

Dato : 21-02-07 10:20

> [...]
> montere i det eksisterende skab.
>
> Er der nogen der kender nogle rackskinner beregnet til at montere vertikalt

Hvis du sætter en træliste i hver side af skabet med en indvendig
afstand på 19" kan du montere dit udstyr med træskruer.

Billig og enkelt løsning.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-07 20:19

> Hvis du sætter en træliste i hver side af skabet med en indvendig afstand
> på 19" kan du montere dit udstyr med træskruer.
> Billig og enkelt løsning.

Jeg har tænkt tanken, og det kunne godt være den hurtige løsning.

Fra : Svend

Dato : 22-02-07 09:36

Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har tænkt tanken, og det kunne godt være den hurtige løsning.

Hvis du søger efter flight cases byg selv hjemmesider kan du finde løse
rack skinner.

f.eks. <http://www.alphasound.dk/produkter.asp?vis=data&id=6150>
--
Svend

Fra : Svend

Dato : 22-02-07 09:38

Svend skrev:

> Hvis du søger efter flight cases byg selv hjemmesider kan du finde løse
> rack skinner.
>
> f.eks. <http://www.alphasound.dk/produkter.asp?vis=data&id=6150>

eller her :
<http://www.robbi-pa.dk/flightcases/bygselv_flightcase/aluprofiler/rackskinne_enkelt_154_da.html>

--
Svend

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-02-07 18:53

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> <http://www.robbi-pa.dk/flightcases/bygselv_flightcase/aluprofiler/rackskinne_enkelt_154_da.html>

Det ser fint ud, tak for hintet.

Fra : Svend

Dato : 11-03-07 00:03

Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det ser fint ud, tak for hintet.

deltaco har noget løst til vægmontering iøvrigt.

--
Svend