Fjerne kit på gammelt akvarie
Fra : Frank Lyngaae

Dato : 17-02-07 17:41

Hejsa

Er nu blevet træt af mit gamle akvarie som synes gulvet skal vandes lidt
engang imellem, derfor er det blevet pillet fra hinanden.
Det er lavet med stålramme, og glasset er sat i med grøn kit.

Hvad er den bedste løsning for at rense det gamle kit af ??

Lad mig for et par guldkorn fra jer.

På forhånd tak

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae

Fra : JJ

Dato : 17-02-07 18:19

"Frank Lyngaae" <postmaster@spam.lyngaae.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er lavet med stålramme, og glasset er sat i med grøn kit.
>
> Hvad er den bedste løsning for at rense det gamle kit af ??

Hej Frank
Det grønne kit har den egenskab, at det aldrig bliver helt hårdt.
Hvis du har problemer med at fjerne det med en spartel eller lignende, kan
du blødgøre det yderligere ved lidt opvarning.
Her kan du bruge en hårtørrer eller lignende til at blæse varm luft. Brug
ikke en åben flamme!
Det sidste fjernes en fugtig klud. Jeg husker ikke rigtigt om det er med
Terpentin, Acetone, Benzin eller måske noget helt andet.
Almindelig kit opløses og fortyndes normalt med Linolie, men det mener jeg
ikke gælder for akvariekit (det grønne).

Det er vel meningen, at du vil samle det med Silicone - hvis ja - så husk at
få den rigtige Silicone til akvarier.

Hilsen og held og lykke
Jørgen

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 17-02-07 18:26

"JJ" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er vel meningen, at du vil samle det med Silicone - hvis ja - så husk
> at få den rigtige Silicone til akvarier.

Hej Jørgen

Tak for svaret.
Har fået det meste af nu med et knivsblad.
Så nu er det bare afrensning så jeg ikke får utætheder igen.
Og selvfølgelig skal det samles med silicone.
Tror jeg køber i byggemarkedet, da akvariebutikken godt ved hvad det skal
koste. ( skal nok få det rigtige )

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 21-02-07 18:12

> [...]
> Og selvfølgelig skal det samles med silicone.
> Tror jeg køber i byggemarkedet, da akvariebutikken godt ved hvad det skal

Hej Igen

Tænkte lige på hvad der er bedst til rense ramme og glas
Acetone ?
Sprit ?

Eller noget helt andet ?

--